Avatar billede lovschal Nybegynder
06. oktober 2012 - 18:06 Der er 1 løsning

Problem med at få program til at tilføje (gemme) ny indtastning i database

Hej

Jeg sidder og laver et program hvor jeg har en Access database som indeholder flere tabeller. I min ene FORM har jeg nogle felter med BINDINGS til felterne i den ene tabel.
Den FILL'er fint når den loader men jeg kan ikke få den til at gemme eventuelle nye indtastninger med en GEM-knap.

Hvad kan der være galt for jeg har prøvet flere forskellige løsninger fra diverse tutorials på nettet??

Har denne kode på formen:

Public Class Hændelseslog

    Private Sub Hændelseslog_Load(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        'TODO: This line of code loads data into the 'DatabaseHændelseslog.haendelseslog' table. You can move, or remove it, as needed.
        'Me.HaendelseslogTableAdapter.Fill(Me.DatabaseHændelseslog.haendelseslog)
        'TODO: This line of code loads data into the 'DatabaseTogtData.togtdata' table. You can move, or remove it, as needed.
        Me.TogtdataTableAdapter.Fill(Me.DatabaseTogtData.togtdata)
    End Sub

    Private Sub ButtonGemOgRetur_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles ButtonGemOgRetur.Click
        HaendelseslogBindingSource.EndEdit()
        HaendelseslogTableAdapter.Update(DatabaseHændelseslog.haendelseslog)
        MsgBox("Hændelse gemt")
        Me.Close()
    End Sub

    Private Sub ButtonRetur_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles ButtonRetur.Click
        Me.Close()
    End Sub

    Private Sub ButtonForrige_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles ButtonForrige.Click
        BindingContext(DatabaseHændelseslog, "haendelseslog").Position = BindingContext(DatabaseHændelseslog, "haendelseslog").Position - 1
        Me.HaendelseslogTableAdapter.Fill(Me.DatabaseHændelseslog.haendelseslog)
    End Sub

    Private Sub ButtonNæste_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles ButtonNæste.Click
        BindingContext(DatabaseHændelseslog, "haendelseslog").Position = BindingContext(DatabaseHændelseslog, "haendelseslog").Position + 1
        Me.HaendelseslogTableAdapter.Fill(Me.DatabaseHændelseslog.haendelseslog)
    End Sub

    Private Sub ButtonTøm_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles ButtonTøm.Click
        FMTextBox.Text = ""
        TOTextBox.Text = ""
        DatoTextBox.Text = ""
        Ordre_fraTextBox.Text = ""
        Ordre_tilTextBox.Text = ""
        PositionTextBox.Text = ""
        HændelseTextBox.Text = ""
    End Sub
End Class

Ved ikke had der går galt så jeg håber i kan hjælpe!!
Avatar billede lovschal Nybegynder
09. oktober 2012 - 20:55 #1
Er løst, min fejl