Avatar billede ElmoDK Nybegynder
06. oktober 2012 - 10:37 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Cursor/Timeglas

Hejsa!

Timeglasset ved siden af min mus, blinker næsten konstant.. Selvom jeg ikke har noget åbent.
Jeg har forsøgt mig med ccleaner og malwarebytes, men intet hjælper.
Har kigget efter flere guides på internettet, heriblandt også herinde, men de givende svar har ikke kunne hjælpe mig.
En herinde som evt. kan hjælpe, inden jeg går ned med stress! :D

På forhånd tak! - Jeg er ikke så skarp i eksperten.dk så det med point osv må i lige hjælpe mig med til sidst.
Mange tak.
Elmo
Avatar billede JLangkjaer Nybegynder
06. oktober 2012 - 12:05 #1
Hej. Blinker det også i fejlsikret tilstand? Hvis ikke, kan du tage et kig her: http://support.microsoft.com/kb/929135

Håber det hjælper.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 15:05 #2
Hej Elmo
Det kan sikkert som #1 er inde på en tjeneste som starter sammen med Windows. Du kan hvis du åbner joblisten se hvilken det er der bruger resurser.
Skriv lige hvilken tjeneste det er herinde, og vi hjælper dig videre.
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
06. oktober 2012 - 15:30 #3
#2Der er mange tjenester der kører, men det virker ikke til at der er noget som fylder umiddelbart meget i CPU. Hvis det er det du tænker på.

#1 - Det virker lidt farligt at gøre, skal vidst lige have lagt alt fra min pc på en ekstern først, men tak for link.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 15:45 #4
Hvis du kun deaktiverer i startelementer er det ikke farligt.

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Herefter vælger du at gå i værktøjer-opstart.
Nede i højre hjørne kan du gemme din opstart som en tekstfil.
Gør dette og kopier indholdet herind.
Så kigger jeg den lige efter om du har noget du kan deaktivere uden problemer.
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
06. oktober 2012 - 16:09 #5
Ja    HKCU:Run    Clownfish
Nej    HKCU:Run    EA Core        "C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\EADM\Core.exe" -silent
Ja    HKCU:Run    Sidebar    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
Nej    HKCU:Run    Steam    Valve Corporation    "C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe" -silent
Ja    HKLM:Run    Acer ePower Management    Acer Incorporated    C:\Program Files\Acer\Acer PowerSmart Manager\ePowerTrayLauncher.exe
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Ja    HKLM:Run    AdobeAAMUpdater-1.0    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
Ja    HKLM:Run    AdobeCS5ServiceManager    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
Nej    HKLM:Run    ArcadeDeluxeAgent        "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\Acer Arcade Deluxe\ArcadeDeluxeAgent.exe"
Ja    HKLM:Run    avast    AVAST Software    "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
Nej    HKLM:Run    BackupManagerTray    NewTech Infosystems, Inc.    "C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\Acer Backup Manager\BackupManagerTray.exe" -h -k
Ja    HKLM:Run    DivXUpdate    DivX, LLC    "C:\Program Files (x86)\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
Ja    HKLM:Run    EgisTecLiveUpdate    Egis Technology Inc.    "C:\Program Files (x86)\EgisTec Egis Software Update\EgisUpdate.exe"
Ja    HKLM:Run    GrooveMonitor    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
Nej    HKLM:Run    HTC Sync Loader        "C:\Program Files (x86)\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe" -startup
Ja    HKLM:Run    IAAnotif    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
Nej    HKLM:Run    LManager    Dritek System Inc.    C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe
Ja    HKLM:Run    Logitech Download Assistant    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\rundll32.exe C:\Windows\System32\LogiLDA.dll,LogiFetch
Ja    HKLM:Run    mwlDaemon    Egis Technology Inc.    C:\Program Files (x86)\EgisTec\MyWinLocker 3\x86\mwlDaemon.exe
Ja    HKLM:Run    NvCplDaemon    Microsoft Corporation    RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
Nej    HKLM:Run    PlayMovie        "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\PlayMovie\PMVService.exe"
Ja    HKLM:Run    PLFSetI        C:\Windows\PLFSetI.exe
Ja    HKLM:Run    ROC_ROC_JULY_P1        "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\ROC_ROC_JULY_P1.exe" / /PROMPT /CMPID=ROC_JULY_P1
Ja    HKLM:Run    ROC_ROC_NT        "C:\Program Files (x86)\AVG Secure Search\ROC_ROC_NT.exe" / /PROMPT /CMPID=ROC_NT
Ja    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Sun Microsystems, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja    HKLM:Run    SwitchBoard    Adobe Systems Incorporated    C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
Nej    HKLM:Run    UnlockerAssistant        "C:\Program Files (x86)\Unlocker\UnlockerAssistant.exe"
Nej    Startup Common    Acer VCM.lnk    Acer Incorporated    C:\PROGRA~2\Acer\ACERVC~1\AcerVCM.exe
Ja    Startup Common    Opdateringsagent.lnk        C:\Program Files (x86)\Connect it\Connect it\AutoUpdateSrv.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
06. oktober 2012 - 16:24 #6
Prøv at deaktivere disse:
Ja    HKCU:Run    Clownfish
Ja    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
a    HKLM:Run    Adobe Reader Speed Launcher    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
Ja    HKLM:Run    AdobeAAMUpdater-1.0    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
Ja    HKLM:Run    AdobeCS5ServiceManager    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
Ja    HKLM:Run    DivXUpdate    DivX, LLC    "C:\Program Files (x86)\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
Ja    HKLM:Run    EgisTecLiveUpdate    Egis Technology Inc.    "C:\Program Files (x86)\EgisTec Egis Software Update\EgisUpdate.exe"
Ja    HKLM:Run    GrooveMonitor    Microsoft Corporation    "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
Ja    HKLM:Run    NvCplDaemon    Microsoft Corporation    RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
Ja    HKLM:Run    PLFSetI        C:\Windows\PLFSetI.exe
Ja    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Sun Microsystems, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"Ja    Startup Common    Opdateringsagent.lnk        C:\Program Files (x86)\Connect it\Connect it\AutoUpdateSrv.exe
Prøv at se om det ændrer noget.
Gør det, så prøv at aktivere et par stykker ad gangen til den opfører sig på samme måde igen.
Så kan vi evt.på den måde finde ud af hvilket program der lavr misseren.
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
06. oktober 2012 - 16:51 #7
Undskyld mit dumme spørgsmål, men hvordan deaktivere jeg en ting fra listen?
Har prøvet inde i ccleaner, men intet sker???
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
06. oktober 2012 - 16:58 #8
Det var kun ved clownfish jeg ikke kunne slå fra.
Og det er der stadig.
Har du en idé til hvordan jeg slår den fra?
Har genstartet pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2012 - 08:23 #9
startelementer som starter selvom man lukke ned under start har typisk en henvisning i Tjenester som også ligger i msconfig.
Hvis du går ind i clownfish under preferences (indstillinger) har du så ikke en boks her der er tjekket af hvor der står run with Windows?
Og stopper den ikke hvis du fjerner hakkket i boksen:
http://www.addictivetips.com/windows-tips/translate-text-enable-text-to-speech-voice-changer-in-skype-clownfish/
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2012 - 08:25 #10
Hvis ikke, så må du i søg skrive msconfig og gå i tjenester og se om den også figurerer her og fjerne hak der.
Hvordan er status så med timeglasset?
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
07. oktober 2012 - 11:45 #11
Den er slået fra på en eller anden måde nu, og den er ikke i msconfig hehe.
Men timeglasset er der endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. oktober 2012 - 17:46 #12
Så er det en af tjenesterne som vi ikke har pillet ved der laver timeglasset.
Inde i joblisten under tjenester kan man lukke dem ned en efter en.
Du skal holde dig fra explorer svchost.exe  og dine sikkerhedsprogrammer.
Prøv at deaktivere en ad gangen til timeglasset forsvinder.
Du kan ikke gøre noget forkert, da alle tjenester indlæses igen ved genstart.
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
12. oktober 2012 - 16:57 #13
Det må jeg prøve!
Der er godt nok mange! :-)
Avatar billede teknik Juniormester
13. oktober 2012 - 10:48 #14
Har lige "hacket" et lignende problem.
Det var en applikation som crashede ved hvert opstartsforsøg.
desværre, så havde den åbenbart også en "start igen v. crash"
funktion.

Er det et sådant problem du har, så kan du antagelig se problem programmet jævnligt dukke op blandt de mere cpu aktive ting i "jobliste"
Jobliste kan åbnes med
tryk/klik start menuen frem
skriv taskmgr i søgeboxen
tryk enter

I mit tilfælde hed programmet "browser manager"  brwmngr.exe
Jeg havde det mistænkt, men kunne ikke umiddelbart afslutte det.
At overskue hvad der er godt og skiddt i taskmanager kan nu også være svært, selv for det meget trænede øje.

Jeg gav derfor mig selv  yderligere klarhed omkring hvad der kunne være synderen ved at installere overvågnings-softwaren "Soluto"
som kan hentes her.
https://www.soluto.com/

- et fint lille program, som egentlig mest er til "boot-optimering, men altså også en "lille fugl" som fortæller når et program crasher. Og dermed er en potentiel problemskaber.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
14. oktober 2012 - 14:41 #15
Hej!
Jeg har også denne "brwmngr.exe", og kan heller ikke afslutte det!?
Fik du det lukket, og i såfald - hvordan!?
Ihvertfald mange tak for dit indlæg, og vil da lige få kigget på den lille fugl!

Vh Elmo
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
14. oktober 2012 - 14:49 #16
TUSIND TAK TEKNIK! Det var den lille lømmel!
Fjernede den bare via kontrolpanel, tilføj/fjern... Og min mus er endelig ensom igen!

Også tak til dig 220661, for al din tid og hjælp!

Hvordan giver man point!? Det her er GULD værd!

Elmo
Avatar billede teknik Juniormester
18. oktober 2012 - 22:07 #17
Godt at høre at du fik det løst.

Programmet ´browser manager er ikke decideret fjendtligt. det funker bare ikke (altid?) så godt sammen med windows 7.
Jeg fandt såmænd blot programmets egen "uninstall"
under -start -programmer - browser manager.

For at kunne uddele points,så skal der være nogen som vælger "svar" frem for kommentar, som jeg har gjort her
Avatar billede ElmoDK Nybegynder
19. oktober 2012 - 17:45 #18
Igen mange tak! :D
Lidt det samme jeg gjorde, bare igennem kontrolpanel.

Point givet! :-)