Avatar billede asp_sjov Nybegynder
05. oktober 2012 - 23:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

outlook melder fejl ved genstart af programmet + gemmer ikke min mappestruktur

Hej

håber meget der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

Jeg kører windows xp med sp3 og outlook 2003.

Når jeg starter min outlook 2003 op første gen, virker den fint, men hvis jeg trykker på afslut i filer eller lukker outlook ned på xét og vil starte det igen lige efter, kommer en dialog boks frem, hvor der står"Handlingen lykkedes ikke".

Kan se at den kører i min processer i joblisten, hvis jeg venter til den er væk der, kan jeg starte outlook op igen.

er der nogen der kan svare på , hvordan jeg kan undgå dette og kan starte min outlook op lige efter det er lukket ned?

mit andet spørgsmål... hvis jeg har "foldet" min mappestruktur, så jeg har vist alle de undermapper der ligger under min indbakke og lukker outlook så når jeg starter programmet igen, har den lukket min mappestruktur.

Jeg har prøvet at gendanne outlook og geninstallere det igen.
har kørt en Outlook.exe /resetnavpane og en Outlook.exe /cleanprofile men intet hjælper.
hvordan kan jeg få min mappestruktur til hele tiden at være åben? har haft det før i tiden, men kan ikke hitte ud af hvordan jeg fik den til det.

håber der er nogen der kan hjælpe :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. oktober 2012 - 15:46 #1
Hvad angår det, at du ikke kan genstarte din outlook lige efter, at du har lukket den, er helt normalt. Det skyldes logisk, som du selv anfører, at processen stadigt kører. Du kan jo ikke starte en proces, som allerede er i drift.
At den så er længe om at lukke helt ned, det kan sikkert skyldes en masse forskelligt, bl.a. kan der være tale om fejl i din datafil.
Der kan også være tale om en meget stor datafil. Jeg mener at huske, at outlook 2003 max. kan håndtere en datafil på 2 GB.
Prøv evt. at køre scanpst.exe en gang. Se om den finder nogen fejl og rette dem.

Angående din mappestruktur har jeg ikke noget bud. Har selv døjet med problemet flere gange.
/ptj_11
Avatar billede asp_sjov Nybegynder
06. oktober 2012 - 20:09 #2
mange tak for input, jeg har nu prøvet at kører scanpst men den fandt ingen fejl.
Jeg kan se at min datafil fylder ca 1.09 gb, så kan være derfor den er lidt længe om at lukke ned ;-)

jeg afventer og ser om der er nogen der kan svare på det med mappe strukturen, da det er den der irritere mig mest.
Avatar billede asp_sjov Nybegynder
12. december 2012 - 12:51 #3
lukker