Avatar billede swa2012 Nybegynder
02. oktober 2012 - 20:34 Der er 2 kommentarer

VBA slet celler der giver fejl i formler

Jeg har et ark med mange linier og 20 kolonner med forskellige data i fire kolonner J, K, T og AN, kan der være alene være tal, men de kan være tomme.

Men når jeg kører min userform, får jeg fejl i formler fordi disse tomme celler ikke indeholder nogen værdi, hvis jeg sætter indhold til enten 0 eller trykker delete på en celle, så virker min formel.

JEg vil gerne have en macro som jeg efterfølgende kan indsætte i VBA, som enten giver nul værdi eller sletter indholdet.

Har også forsøgt med: If IsEmpty ......= 0 eller ""

Men kan ikke få noget at det til at virke, håber en kan hjælpe.

Sub slettommeceller()
ActiveCell.Range("F2:f:20000").Select
    Do
    If IsEmpty(ActiveCell) Then
        If IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, -1)) And IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, -2)) Then
            ActiveCell.Value = ""
        Else
            ActiveCell.FormulaR1C1 = "=Average(RC[-1],RC[-2])"
        End If
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
    Loop Until IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 1))
End Sub
Avatar billede store-morten Ekspert
02. oktober 2012 - 21:18 #1
Er det formlen:  =MIDDEL(E2;D2))  i F2 der giver fejl?

Prøv med formlen i F2 og fyld ned.
=HVIS(ER.FEJL(MIDDEL(E2;D2));"";MIDDEL(E2;D2))
Avatar billede swa2012 Nybegynder
03. oktober 2012 - 07:52 #2
Hej Igen

Nu har jeg redigeret lidt i den,og det der skal ske er at i det angivne område skal den se om feltet er tomt, hvis ja, indsætte "" eller 0, men når jeg kører macro, så stopper den og markere Loop Until, så jeg tror måske der er noget galt der, ved du det?

Sub slettommeceller()

    ActiveCell.Range("F2:f20000").Select

    Do
        If IsEmpty(ActiveCell) Then
        If IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, -1)) Then
            ActiveCell.Value = ""
    End If
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
    Loop Until IsEmpty(ActiveCell.Offset(0, 1))

End Sub