Avatar billede para7 Nybegynder
02. oktober 2012 - 17:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sende js variabel til asp variabel

Jeg ønsker en flowplayer i en passende størrelse, der afspiller på en side. Problemet er nemlig, at besøgende kommer ind på siden med vidt forskellige skærmopløsninger, og så bør playeren tilpasses efter det, så den ikke er for stor eller lille.

Jeg har et simpelt script, men jeg kan godt regne ud, at det ikke er SEO venligt. Nogen der har nogle ideer til en bedre redirection metode, fx 301. Så kan jeg opsnappe querystring og lave en variabel ud fra det på den modtagende side, hvor playeren er, og så på den måde tilpasse den i størrelse.

<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
var width = screen.width
var height = screen.height
location = "player.asp?w="+width+"&h="+height
</SCRIPT>
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2012 - 19:35 #1
<ole>

Skærmopløsningen er ikke så interessant, da det jo meget vel kan være, jeg ikke ønsker at se dit site i en maksimeret browser. Jeg sidder med en 24" skærm, så det ønsker jeg næsten aldrig  =)

Man kunne derimod lade browserstørrelsen være bestemmende - og så ville det måske være smartest at lade JavaScript justere størrelsen på playeren - i stedet for ASP(?)

/mvh
</bole>
Avatar billede para7 Nybegynder
02. oktober 2012 - 20:06 #2
Klart ja. Det er også bare for enkeltheds skyld, at jeg har valgt skærmstørrelsen.
DOG i mellemtiden dumpede der en mail ind om, at der er udkommet en splinter ny Flowplayer, der kører HTML 5, og den kan auto-skalere, og har mange fordele.
Jeg har den kørende nu. Så det her er gamle dage nu. Så jeg lukker lige her. tak for kloge råd :)
Send gerne svar for deling af point.
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2012 - 20:48 #3
Ellers tak, jeg samler ikke point, så du lukker bare  *o)
Avatar billede para7 Nybegynder
02. oktober 2012 - 23:40 #4
tNX4now