Avatar billede emilosxvii Nybegynder
02. oktober 2012 - 17:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dolby Advanced Audio Lyddriver

For et par uger siden opdaterede jeg min lyddriver, Realtek High Definition Audio til version 6.0.1.6662. Siden da har jeg ved hver opstart haft et vindue fra Dolby Advanced Audio, der popper op og siger:

"Den nuværende Dolby lyddriversion er 7.2.8000.13 og softwareaplikationen forventer driverversion 7.2.7000.4. Installer en gyldig kombination af driver og softwareaplikation".

Samme besked får jeg hvis jeg åbner Dolby Advanced Audio-programmet.
Jeg har ikke turde fjerne programmet og geninstallere, da jeg ikke har installeren, fordi det fulgte med da jeg købte computeren. Jeg er også i tvivl om hvorvidt jeg har muligheden for at få det tilbage, hvis jeg fjerner det.

Jeg har Dolby Advanced Audio V2 installeret, og jeg har prøvet at google mig til en driver- eller programopdatering, men kunne ikke finde en.

Håber nogen kan hjælpe mig. På Forhånd tak :D
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2012 - 17:53 #1
Jeg havde hentet Slimdrivers, for at se om den kunne finde en nyere driver til dit kort.
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
Du kan risikere du skal registrere for at bruge den, men ellers er den gratis
Avatar billede emilosxvii Nybegynder
02. oktober 2012 - 19:55 #2
Mange tak for hurtigt svar :D
SlimDrivers har jeg dog allerede og det melder ikke nogen opdateringer. Det, der undrer mig er, at programmet lader til at kræve en ældre driver end den jeg har nu.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 08:03 #3
du henter den også hos realtek

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

http://www.gratisimage.dk/image-6E55_506BD4E0.jpg

den sidste hedder npget med r 2.70

den afinstallerer din nuværende lyddriver og efter genstart går den igang med at lægge den nye ind ok

m.v.h
Avatar billede emilosxvii Nybegynder
03. oktober 2012 - 12:14 #4
Nu har jeg opdateret driveren, og genstartet, men jeg har stadig problemer. Det virker som om det snarere er programmet der mangler en opdatering.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 13:56 #5
det er onboard lyd ikke
driver finder du på producentens hjemmeside

kender ikke dit bundkort
Avatar billede emilosxvii Nybegynder
04. oktober 2012 - 21:30 #6
Om det er Onboard lyd ved jeg ikke. Hvor finder jeg ud af hvilket bundkort jeg har?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2012 - 07:29 #7
siw er et godt program der kan vise så og sige alt

http://siw.en.softonic.com/

man starter siw op og ude til venstre trykker du på motherboard

så vil der stå hvad det hedder

m.v.h
Avatar billede emilosxvii Nybegynder
05. oktober 2012 - 21:43 #8
Nu har jeg fundet ud af at mit motherboard er et acer jv51_hr, men jeg kan ikke se nogen opdateringer på acer.dk
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2012 - 07:40 #9
kan slet ikke finde den hos acer
Avatar billede emilosxvii Nybegynder
08. oktober 2012 - 20:52 #10
Nej det er også det, der undrer mig. Min pc er en Acer Apire 5755G, og jeg er ret sikker på at motherboardet er det som jeg skrev tidligere.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2012 - 07:25 #11
se under dit bit system

32 eller 64

jeg prøver som eksempel med 32 bit
der ligger denne version til win 7 32 bit

du indstiller den sådan her

http://www.gratisimage.dk/image-9CBA_5073B51E.jpg

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2012 - 07:28 #12
her er linken du skal ind på

http://www.acer.com.au/ac/en/AU/content/drivers

kan godt være du skal afinstallere den "gamle" driver først

m.v.h
Avatar billede emilosxvii Nybegynder
27. december 2012 - 21:26 #13
Kom lige til at kigge på det og nu virker det af en eller anden mærkelig grund. Mange tak tror jeg nok...