Avatar billede skovjuul Nybegynder
01. oktober 2012 - 04:29 Der er 1 løsning

Forbinde til SQL Server 2008 med ADO

Hola

Nu har jeg kæmpet i to nætter med det her - hjælp! :)

Jeg prøver at forbinde til en SQL Server på en anden computer fra mit program via ADO.

Min udfordring er at det ikke kan ske gennem MS Native protokollen, da jeg ikke har adgang til at installere noget på de computere programmet skal køre. Dvs. jeg skal bruge "sqloledb" i stedet for "sqlncli10" og dbxmss.dll.

jeg har prøvet med følgende:
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
var
  strconn: string;
begin
  strConn := 'Provider=sqloledb;' +
              'Data Source='+eIP.Text+',1433;' + //har prøvet med/uden portnummer.
              'Network Library=DBMSSOCN;' + //indicates TCP/IP - har prøvet med og uden.
              'User ID='+eUsername.Text+';' +
              'Password='+ePassword.Text+';' +
              'Initial Catalog=cis_dbStatistics;';

  mLog.Lines.Add('Connectstring: '+strConn);
  AdoPaxCon.Connected:=False;
  AdoPaxCon.ConnectionString:=strConn;
  try
    mLog.Lines.Add(ADOPaxCon.ConnectionString);
    AdoPaxCon.Connected := true; //instead of Open?
    mLog.Lines.Add('Connected to DB');
  except
    on e:exception do begin
      mLog.Lines.Add('Kan ikke connecte til SQLServer: '+e.Message);
    end;

Og mange andre lignende connectionsstrings. Hvad gør jeg galt?

Jeg har prøvet med både TSQLConnection (dbExpress) og TADOConnection (dbGo).

Ved "AdoPaxCon.Connected := true;" kommer programmet godt nok med en login-dialog (når den er slået til) og fejl-meddelelsen efter et par login-forsøg er: "Login Failed for user XXXX" så det virker som om der er en eller anden form for hul i gennem eller er det bare standard (exception.message)?

Jeg har ingen problemer med at connecte via HeidiSql (gratis program).

Håber det er information nok.

På forhånd tak for hjælpen
Jesper
Avatar billede skovjuul Nybegynder
10. oktober 2012 - 14:33 #1
nevermind, der var nogen der havde været "sjove" og ændre password til serveren uden at informere moi :(