Avatar billede lordnelson Seniormester
30. september 2012 - 13:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skriv noget på siden basert på valg i Option butt

Hej

Har 2 option knapper
Knapperne Hedder det samme, men forskellige Value

Basert på hvilken knap der klikkes på (foretages et valg)
skal der står noget bestemt tekst (forskelligt for de 2 valg) et sted på siden
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2012 - 14:02 #1
<ole>

Ikke helt forstået  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede lordnelson Seniormester
30. september 2012 - 16:51 #2
Prøver igen
Har 2 Option/radio Button
Kunne så godt tænke mig en tekst der kommer frem
for hver button
Feks. 2 stk Button Mand / Kvinde
Og så en tekst på siden der siger
du valgte Mand / kvinde
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2012 - 17:17 #3
Tak, så forstår jeg  =)

<script type="text/javascript">
function showSex(elmInp) {
    var aLbls = elmInp.parentNode.parentNode.getElementsByTagName("label");
    aLbls[aLbls.length-1].firstChild.nodeValue = "Du valgte: '" + (elmInp.value==="1" ? "Mand'" : "Kvinde'");
}
</script>

<div><label>Mand: <input onclick="showSex(this)" type="radio" name="sex" value="1"></label>
<label>Kvinde: <input onclick="showSex(this)" type="radio" name="sex" value="2"></label>
<label>&nbsp;</label></div>
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2012 - 17:22 #4
Hvis du er helt sikker på, du ikke har mellemrum eller linjeskift mellem den sidste LABEL's sluttag og det omkransende DIV's sluttag (det sådan, jeg har skrevet ovenfor), kan du også skrive:

<script type="text/javascript">
function showSex(elmInp) {
    var elmLast = elmInp.parentNode.parentNode.lastChild;
    elmLast.firstChild.nodeValue = "Du valgte: '" + (elmInp.value==="1" ? "Mand'" : "Kvinde'");
}
</script>
Avatar billede lordnelson Seniormester
01. oktober 2012 - 08:58 #5
Hej Ole
Du må geren ligge et svar !!
Har fået det til at virke med et kompromis, ville nemlig gerne ha teksten et andet sted i formen har prøvet , men så snart jeg går lidt ned i formen,  kommer der ikke noget , men ellers fint tak!!
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2012 - 14:27 #6
Ellers tak, jeg samler som bekendt ikke. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

Har du problemer med at få teksten vist et andet sted, siger du bare til. Når ikke jeg har noget HTML at forholde mig til, må jeg selv hækle noget - men det er jo ikke sikkert, min HTML hænger sammen med den virkelighed, du hækler på  =)
Avatar billede lordnelson Seniormester
01. oktober 2012 - 15:40 #7
hej og igen tak ole , nae det er godt nok
Lavede label nedunder så det er godt nok
Tak igen !!
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2012 - 16:32 #8
Selvtak  =)