Avatar billede arsk29 Nybegynder
28. september 2012 - 11:43 Der er 5 kommentarer

Fjerne "url pop-up" fra nedre venstre hjørne

Hej,

Jeg har et "lukket" site som viser en række sider. Dette bliver afviklet på én lokal maskine med en touch-skærm. Sitet skal køre i IE9, og den er sat til at køre i "kiosk mode". Problemet er bare at de kære Microsoft folk har lavet IE9 sådan at man ikke kan slippe for at få vist url'en på det man trykker på. Den popper op i nede i venstre hjørne. Det er virkelig ikke lækkert på sådan en fuldskærms-touch-interaktiv fætter. Direkte grimt er hvad det er.

Jeg forstår godt at det er en slags sikkerheds ting, men man burde vel have muligheden for at slå det fra, eller hvad? Har kigget indstillinger i IE9 igennem, har rodet rundt i gpedit.msc og regedit, men er sgu ikke kyndig nok til at gennemskue hvad jeg skal pille ved.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 11:51 #1
jeg tror, det er et lovgivningskrav vedr sikkerhed, så folk ikke bliver lokket til skumle sider uden at kunne se det.
Avatar billede arsk29 Nybegynder
28. september 2012 - 12:02 #2
Ja, det forstår jeg godt. Men nu tænkte jeg mere på hvordan man omgår det. Hvad man laver af indstillinger på sin pc og i sin browser kan EU og MS vel være jævnt ligeglade med.
28. september 2012 - 12:25 #3
Selvom det ikke ligner mig  ;-)  så prøv med en anden browser ?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 12:25 #4
lav browseren lidt højere end skærmen - læg fx dette i head
<SCRIPT language=JavaScript>
top.window.moveTo(0,0);
if (document.all) {
top.window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight+50);}
else if (document.layers||document.getElementById) {
if (top.window.outerHeight<screen.availHeight+50||top.window.outerWidth<screen.availWidth){
top.window.outerHeight = screen.availHeight+50;
top.window.outerWidth = screen.availWidth;}}
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2012 - 15:33 #5
<ole>

Brug en HTA (HyperText Application). Det er en specialinstans af IE med andre sikkerhedsindstillinger. Prøv at skrive et HTML-dokument på denne form og kald det f.eks. MyApp.hta:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<hta:application ID="oHTA"
    APPLICATIONNAME="MyApplication"
    VERSION="1.0"
    CAPTION="no"
    BORDER="none"
    INNERBORDER="no"
    SHOWINTASKBAR="yes"
    SINGLEINSTANCE="yes"
    NAVIGABLE="yes"
    WINDOWSTATE="maximize"></hta:application>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=9">
<meta http-equiv="MSThemeCompatible" content="yes">
<title>My Application</title>
</head>
<body>

</body>
</html>

HTA-referencen ligger her.

/mvh
</bole>