Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 11:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skype videoproblem efter opdatering af vista sp 2

Efter opdatering af servicepack 2 til vista, kan video-indstillinger i Skype ikke finde webcam.

Der var ingen problemer inden opdatering af sp2.

Har nogen eksperter forslag til løsning af dette problem?

mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 11:51 #1
indlæs drivere til webcam igen
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 11:59 #2
det har jeg gjort flere gange, og ifølge vista fungere driverne ok.

som sagt, skype virkede helt ok inden den nye servicepakke.

mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 12:01 #3
har du prøvet at fjerne skype - genstarte, og så hente nyeste skype ind igen?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 13:00 #4
ja, og faktisk har jeg startet min bærbar op helt fra fabriksinstillinger og siden opdateret løs. Indtil sp 2 fungerede skype helt ok.

mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 13:06 #5
kan du få andre programmer til at se/bruge webcam?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 13:13 #6
ja, et program som følger med fabriksindstillingerne, som hedder "Cyberlink web camera filter", det virker ok.

mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 13:36 #7
jeg har lige lavet noget tjek bla opdateringer, men uden held. Dog viser skype nu videobillede af mig selv, når jeg tester indstillinger, men lukker jeg for skype og starter program op igen, så kommer videobilledet ikke frem.
Det virker som om, der skal gå nogen tid mellem de forskellige sessioner, kan det virkeligt være rigtigt.

mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 13:38 #8
hos mig skal 'dell webcam central' køre for at skype kan vise et brugbart billede - så prøv at have cyberlink kørende mens du starter skype.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 13:45 #9
min bærbar en en akoya fra medion, og det problematik du nævner om dit camera, minder lidt om dette, da jeg også måtte start cyberlink op inden skype. Det virkede de fleste gange, men ikke altid.

det var derfor jeg valgte at starte op fra fabriksindstillinger og starte forfra.

kan det virkelig være rigtig, at det skal være så bøvlet?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 13:57 #10
mit dell-system ligger i systembakken, og i højreklik-menuen er der en 'start automatisk ved video-streaming'.
Det kan så være, at windows nogle gange misser at give besked på dit - hos mig er der lidt tid (10-20 sekunder) fra skype starter til farver vises korrekt (starter med meget mørkt billede).
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 14:32 #11
ja, jeg tror du har ret, jeg vil forsøge at få cyberlink til at starte op før skype, så virker det. Bare lidt fjollet, at der skal flere programmet ind over før skype virker ok.

tak for hjælpen, smid et svar og så god weekend herfra.

mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 14:39 #12
bare luk selv...
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 16:06 #13
ok og som sagt tak:-)