Avatar billede Perrito Nybegynder
28. september 2012 - 10:54 Der er 4 kommentarer

Find Excel Sheet som Application.GetOpenFilename

Hej

Jeg mangler en stump kode hvor jeg får en bruger til at pege på et sheet i en workbook.

Det skal gerne virke som når man benytter Application.GetOpenFilename, altså at koden stopper indtil brugeren har truffet sit valg.

På forhånd tak.
Avatar billede tjp Mester
28. september 2012 - 12:16 #1
Du ku bruge en Userform med en Listbox a la:

Private Sub ListBox1_Change()
  MsgBox ListBox1.Text
  Unload Me
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
  Dim i
  For i = 1 To ThisWorkbook.Sheets.Count
      ListBox1.AddItem ThisWorkbook.Sheets(i).Name
  Next
End Sub
Avatar billede Perrito Nybegynder
28. september 2012 - 13:15 #2
Hej

Tak for dit indspark, men det var ikke helt det jeg var på udkik efter.

Det jeg har brugfor er, at en bruger midt i en macro bliver promptet for at vælge/udpege et sheet. Altså at koden standser og venter på at et valg bliver foretager.

Jeg kan desværre ikke helt få din kode til at flyde sådan, men tak alligevel.
Avatar billede tjp Mester
28. september 2012 - 15:23 #3
Så er det fordi du ikke har prøvet hårdt nok, hehe!! ;-)

Du har oprettet en Userform1 med en ListBox1 på og skrevet de to procedurer, right?

På det sted i din makro, hvor du ønsker at spørge brugeren, indsætter du blot:

UserForm1.Show

og vupti - så popper userformen frem og venter på input før makro kører videre...
Avatar billede jonasboege Praktikant
01. oktober 2012 - 13:07 #4
Kan man overvåge en tråd uden at skrive en kommentar?