Avatar billede Aussieboydk Juniormester
27. september 2012 - 15:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skal udregne min løn med tillæg

Hey Eksperten

Jeg har med stor fornøjelse kunne finde mange af min spørgsmål besvaret herinde. Bla via http://www.eksperten.dk/guide/681

Jeg mgl dog en formel der kan tage højde for om 50% af arbejdstiden ligger mellem 17 og 06. Gør den dette, udløses tillæg for hele vagten. Gør den ikke, udløses kun tillæg for timerne mellem 17 og 06.

jeg tror det er en modificering af den her der skal til:

"Eksempel 2: Der udbetales tillæg for timer, der ligger før 06:00 og efter 17:00. Mødetid kl. 05:00 og "gå-hjem tid" kl. 19.00 skal således give 3 timer. Formlen er:

=(B1<=A1)*(1-(17/24)+(6/24))+MIN((6/24);B1)-MIN((6/24);A1)+MAKS((17/24);B1)-MAKS((17/24);A1)
"

Som i eksemplet er a1 mødetiden, b1 gåettiden.
c1 total arbejdstid, d1 tillægs tid (hvis nogen)

Vagterne lyder normalt fra 20:00 til 08:00
Man kan få en fra 06:00 til 18:00, hvor der jo kun ydes tillæg for sidste time.

Håber i kan hjælpe:)

Mvh AussieboyDK
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
27. september 2012 - 16:56 #1
Hej

jeg tror du skal lave noget med at den checker om mindst 50% ligger før kl 06 eller om mindst 50% ligger efter kl 17 gør den det erdet hele arbejdstiden der er tillæg ellers skal den lave den beregning du laver nu så det er nok noget med hvis/eller formel der skal bruges har ikke lige en klar.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
29. september 2012 - 14:47 #2
Hejigen

prøv at se på dette ark har forsøgt at lave en formel til at finde den halve arbejds tid i mellem 17 - 06

kig på de blå linier.
hent den her
http://gupl.dk/685415/
har lidt problemmer hvis det er om kring midnat at den skal checke om kommetiden er mindre end 00:00 hvis man møder 20 og går 08 er halv delen 6 timer så er 06:00 - 6 timer 00:00 men det kan den ikke lige finde ud af se om du har en løsning på.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
07. oktober 2012 - 11:50 #3
hej

har du fået det til at virke eller har du opgivet det igen ?
Avatar billede Aussieboydk Juniormester
12. oktober 2012 - 14:41 #4
hey

jeg har endnu ikke givet op, men har manglet tiden til at fordybe mig. Har kun lige downloaded dit ark, så ser på det hen over weekenden.

Mvh Benjamin
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
24. november 2012 - 17:19 #5
hej
nå har du fået det til at virke ?
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
29. november 2012 - 15:52 #6
det ville være rart at høre resultatet..
evt. med et eksempel.
Avatar billede Aussieboydk Juniormester
12. december 2012 - 23:14 #7
Hey. Nej jeg er blevet fyret, så lige nu kæmper jeg med at få dem fanget i et eller andet skidt de har lavet. Fyrringen er nemlig direkte uberettet. Men så snart jeg får tid igen, skal jeg nok tjekke igennem:)

Mvh Benjamin
Avatar billede Aussieboydk Juniormester
28. december 2012 - 10:47 #8
Tror bjarne har fat i noget af det rigtige, men skal igang med fagforeningen nu. Så de får lov at tage over. Tak for al jeres hjælp:)