Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
25. september 2012 - 21:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Batch filer

Hej eksperten,

jeg ville gerne vide om man kan lave en batch fil der flyttede nogle filer rundt på computeren og åbne dem, og hvis det er muligt så hvordan?

Mange tak på forhånd,
SKC
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2012 - 21:39 #1
CMD har en MOVE command.

Og CMD kan aabne filer hvis der et passende program til at aabne dem.
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
25. september 2012 - 21:47 #2
Jeg mener mere, om man kan lave en batch fil som kan flytte en fil/program og åbne det.

SKC
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2012 - 22:03 #3
CMD kan altid aabne et program.
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2012 - 22:58 #4
<ole>

En batch fil afvikles af CMD, så du bruger samme kommandoer - (og slår evt. ECHO fra i begyndelsen):

@ECHO off
MOVE D:\foobar.txt F:\foobar.txt
START Notepad F:\foobar.txt

/mvh
</bole>
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
26. september 2012 - 15:02 #5
Mange tak, Ole. Jeg kunne godt bruge dit svar, læg et svar så får du point. :-)
Avatar billede olebole Juniormester
26. september 2012 - 15:16 #6
Ellers tak, jeg samler ikke point. Men da jeg bare elaborerede en anelse på Arnes svar, bør points vel tilfalde ham  =)
Avatar billede Balls_of_Kevlar Nybegynder
27. september 2012 - 14:13 #7
Rtigtig mange gange tak for hjælpen begge to, arne v bare læg et svar så får du point:-)

SKC
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2012 - 05:23 #8
ok