Avatar billede vangsy Nybegynder
25. september 2012 - 20:32 Der er 3 kommentarer

Virus, what to do, jeg er noob !

Hej, jeg har fået virus på min computer. Jeg har fået spæret mine kreditkort mm for at være sikker.

Jeg ved dog ikke hvordan jeg fjerner virus ! Jeg har ikke nogle scanner, men har prøvet online scanner som intet finder. Da jeg skulle logge på mit netbank skulle jeg pludselig "vertify min konto med kreditkort oplysninger og pinkode" Så jeg ved der er virus på min computer da jeg MSE fandt en trojan ved et scan. Dog finder MSE ikke noget mere, men computeren køre Crazy langsomt og i joblisten ser der meget underligt ud med diverse .exe som køre.

Håber en kan hjælpe en inkompetent pcmand mvh mr X
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2012 - 20:42 #1
Hej mr X og velkommen
Prøv at scanne med Malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede hera Nybegynder
25. september 2012 - 21:23 #2
Hej vangsy
Det første er at tage den af dit netværk - håbet du kan hente det nedestående fra en anden pc
Hvis du henter her fra http://support.kaspersky.com/viruses -Kaspersky rescue disk og brænder den på et dvd skive og starter den op den dvd skiveog lader den scanne din maskine - du skal vide det tager nogen alt efter hvor stor din harddisk er
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. september 2012 - 22:26 #3
https://www.nemid.nu/
er nemid's hjemmeside her står en del om hvad du kan komme ud for

Her er nemid's link til at skanne for skadelig software
https://www.nemid.nu/support/gode_raad_om_sikkerhed/scan_din_computer_for_banktexeasy_virus/