Avatar billede Belinda Juniormester
25. september 2012 - 07:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Centrer nyt vindue i julekalender

Hej Eksperter

Er der nogen af jer der kan få denne julekalender til at åbne lågerne/vindurene midt på siden? bemærk at vinduerne vil have forskellige størrelser.
http://www.sean.co.uk/a/webdesign/javascript_advent_calendar/index.shtm

Med venlig hilsen
Belinda
Avatar billede Panen Nybegynder
25. september 2012 - 09:31 #1
I funktionen dooropen(); bliver højde og bredde sat. Der kan man sætte left og top også for at centrere vinduet :)

Jeg kan godt hjælpe dig med at tilpasse scriptet hvis du har brug for det :)
Avatar billede tjp Mester
25. september 2012 - 09:37 #2
Du burde nok stille dit spørgsmål i JavaScript-katagorien - det her er til Java-spørgsmål...

Vil tro at du skal pille i denne linje:

// you don't need to edit this bit
oNewWindow=window.open(urlsarray[door], '_blank','directories=no,height='+heightarray[door]+',width='+widtharray[door]+',location=0,menubar=0,resizable=yes,scrollbars='+scrollbarsarray[door]+',status=no,titlebar=0,toolbar=0');
}

Fx indsætte en left hvis størrelse afhænger af widtharray[door] a la:
var centerleft = (screen.width - widtharray[door]) / 2 ;

oNewWindow=window.open(urlsarray[door], '_blank','directories=no,height='+heightarray[door]+',width='+widtharray[door]+',left='+centerleft+',location=0,menubar=0,resizable=yes,scrollbars='+scrollbarsarray[door]+',status=no,titlebar=0,toolbar=0');
}

Ikke testet... :-)
Avatar billede Belinda Juniormester
25. september 2012 - 19:14 #3
Hej Tjp

Mange tak hjælpen - nu er det testet og det virker fint:-)
Beklager at jeg fik spørgsmålet posted i den forkerte kategori men jeg synes ikke der var en der hed Javascript, dog er der en der hedder Script - er det den jeg skulle ha' brugt? Læg et svar og få dine point.

#Panen tak for tilbuddet om tilpasning:-) men nu er problemet løst.

:-)
Belinda
Avatar billede tjp Mester
26. september 2012 - 00:26 #4
Det lyder godt. Her er et svar. :-)

Kategorien for JavaScript ligger her:
http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/JavaScript/

PS Du er absolut ikke den første der har ramt den forkerte kategori.. ;-)
Avatar billede tjp Mester
26. september 2012 - 00:26 #5
Og svar... ;-)
Avatar billede Belinda Juniormester
26. september 2012 - 17:31 #6
Nå.. der kommer flere kategorier frem under Script - så får jeg nok postet rigtigt næste gang jeg har brug for eksperternes hjælp:-)

Tak:-)
Belinda