Avatar billede Markvardsen Nybegynder
25. september 2012 - 00:06 Der er 11 kommentarer

Opgradering af PC.

Godaften derude. Nå jeg er nået til det punkt i min liv hvor det er gået op for mig at min Stationær er hat og briller. Men ved ikke om det kan betale sig at opgradere den eller om den skal på den blå hylde og så købe noget nyt. Her er lidt info om hvad der er i den.

Vil lige starte ud med at sige at jeg er ked af at det står så rodet. men det er Copy paste fra DxDiag. Vidste ikke hvad jeg ellers skulle gøre for at indsætte info

Jeg håber der er nogen derude der kan læse et eller andet ud fra det jeg har skrevet her. I må meget gerne sige om jeg skal gå ud bagved og skyde den og købe en ny eller om jeg kan spare noget mønt ved at opgradere den.

Spiller primært BF3, SWTOR, Guild Wars 2 og DOW 2.. Har ikke brug for at den køre i højeste opløsning. Sålænge at skræmdriveren ikke stopper med at fungere hvert 2 min ;D

Og i må også meget gerne komme med forslag til hvad jeg skal smide i den hvis det er.

System Information
Time of this report: 9/24/2012, 22:07:10
      Machine name:
  Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.120503-2030)
          Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: System manufacturer
      System Model: System Product Name
              BIOS: BIOS Date: 02/26/09 12:24:42 Ver: 08.00.15
          Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU        920  @ 2.67GHz (8 CPUs), ~2.7GHz
            Memory: 6144MB RAM
Available OS Memory: 6136MB RAM
          Page File: 2947MB used, 9321MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
  User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled
    DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

Display Devices
          Card name: NVIDIA GeForce 9800 GT
      Manufacturer: NVIDIA
          Chip type: GeForce 9800 GT
          DAC type: Integrated RAMDAC
        Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0614&SUBSYS_90231ACC&REV_A2
    Display Memory: 3303 MB
  Dedicated Memory: 491 MB
      Shared Memory: 2811 MB
      Current Mode: 1920 x 1080 (32 bit) (60Hz)
      Monitor Name: Standard PnP-skærm
      Monitor Model: Viseo 230Ws
        Monitor Id: PKB00C1
        Native Mode: 1920 x 1080(p) (60.000Hz)
        Output Type: HD15
        Driver Name: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um
Driver File Version: 8.17.0013.0142 (English)
    Driver Version: 8.17.13.142
        DDI Version: 10
      Driver Model: WDDM 1.1
  Driver Attributes: Final Retail
  Driver Date/Size: 5/15/2012 12:48:00, 18044224 bytes
        WHQL Logo'd: Yes
    WHQL Date Stamp:
  Device Identifier: {D7B71E3E-4554-11CF-F279-2EB01CC2C535}
          Vendor ID: 0x10DE
          Device ID: 0x0614
          SubSys ID: 0x90231ACC
        Revision ID: 0x00A2
Driver Strong Name: oem46.inf:NVIDIA_SetA_Devices.NTamd64.6.1:Section005:8.17.13.142:pci\ven_10de&dev_0614
    Rank Of Driver: 00E62001
        Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C ModeVC1_C ModeWMV9_C

EVR Power Information
Current Setting: {5C67A112-A4C9-483F-B4A7-1D473BECAFDC} (Quality)
  Quality Flags: 2576
    Enabled:
    Force throttling
    Allow half deinterlace
    Allow scaling
    Decode Power Usage: 100
  Balanced Flags: 1424
    Enabled:
    Force throttling
    Allow batching
    Force half deinterlace
    Force scaling
    Decode Power Usage: 50
  PowerFlags: 1424
    Enabled:
    Force throttling
    Allow batching
    Force half deinterlace
    Force scaling
    Decode Power Usage: 0
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2012 - 00:48 #1
Umiddelbart ser det for mig ud til, at det vil være spild af penge at smide den ud fra fjerde sal eller hvordan du nu ellers havde tænkt dig at skille dig af med den.

Hvis det hovedsageligt er spil, du bruger den til, kan et nyt grafikkort måske hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2012 - 06:31 #2
Det ville være spil af penge at smide den ud, køb et nyt grafikkort og en ssd vis du ikke har det.
Avatar billede Blandy Praktikant
25. september 2012 - 10:12 #3
Hvis du vil smide den ud så må du endelig sig hvor jeg kan hente den;)
Avatar billede Markvardsen Nybegynder
25. september 2012 - 11:19 #4
Nogle gode ideer til hvad jeg skal smide i af grafik kort?

Og hvad er ssd :D
Avatar billede Markvardsen Nybegynder
25. september 2012 - 11:45 #5
hvad siger i til

Club 3D GeForce PCI-E GTX560 1024MB Green COOLSTRE

eller

MSI GeForce GTX560 Ti 1GB OC ARMOUR FAN
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. september 2012 - 13:06 #6
køb ikke de gamle 5XX serie fra Nvidia
De nye i 6XX serien bruger mindre strøm og yder markant bedre.

En god SSD (evt to i raid0) og et godt grafikkort, og så er din maskine stadigh HELT på toppen.

Jeg anbefaler IntelSSD, og kør deres SSD Toolbox (version3 bagefter) for at være sikker på din SSD er sat optimalt op, og holder længst tid.

Et godt alternativ til Intel SSD er Samsungs nye 830 serie
http://www.nordkystenit.dk/pc/319/samsung-ssd-830/

Har brugt dem i et par SpilPCer jeg har bygget, og de yder super godt.

Generelt bruger jeg kun 3 serier af SSD diske
Intel 5 og 3 serie
Kingston HyperX (blå)
Samsung 830
Avatar billede Markvardsen Nybegynder
25. september 2012 - 14:45 #7
Endte med at købe MSI HD Radeon 7850 da det var de eneste de havde inden for min prisklasse. Og de havde ikke rigtig andre på lager.

Grafikken er super flot nu. Har dog problem med at der får små bølger ned igennem skærmen når jeg fks spiller guild wars 2
Avatar billede Markvardsen Nybegynder
25. september 2012 - 15:37 #8
Her er en lille film hvor man i højre side kan se hvad jeg mener.

http://imageshack.us/clip/my-videos/689/7vqqzscvppuexglpnpaycz.mp4/
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2012 - 21:32 #9
"8.

Har du prøvet med den nyeste driver? Hvis jeg har ramt rigtigt, skulle linket herunder skulle give dig adgang til den:

http://www.msi.com/product/vga/R7850-Twin-Frozr-2GD5-OC.html#/?div=Driver&os=All
Avatar billede Markvardsen Nybegynder
26. september 2012 - 12:52 #10
Yes har prøvet den nye driver også. men nu er der begyndt at komme små firkantede pixel fejl så det kan vel ikke være andet end grafikkortet der er en fejl med?

Så den skal vel bare ind til Føniks og repereres eller få en ny.
Avatar billede milter Ekspert
26. september 2012 - 13:27 #11
#10.

Enig, det lyder som en fejl på kortet.