Avatar billede hsp5 Nybegynder
12. januar 2000 - 16:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar i frames

Er det muligt kun at få vist den lodrette scrollbar i en frame. feks. en table of contents. Så selvom teksten i framen overskrider længden så tvinger den et linieskift istedet for at sætte en scrollbar.

Indholdet i framen er genereret af javascript.

eksempel:
____________________________________________
|                        frame1                                        |
|___________________________________________|
|              |  s
| frame2    |  c
|              |  r
|              |  o
|              |  l
|              |  b
|              |  a
|________ |  r
ingen scrollbar

så hvis input i frame 2 er EtEllerAndetLangOrdSomErBredereEndFramen bliver det delt istedet for at lave en scrollbar.

I en ideel verden kunne man eventuelt forestille sig parametre som følgende <frame src="frame2.html" name="TOC" noresize vertical_scrolling="yes" horisontal_scrolling="no"> istedet for bare scrolling="yes|no|auto"

Håber en eller anden har en genial løsning.

hsp5

Avatar billede koonz Nybegynder
14. januar 2000 - 14:53 #1
Jeg har selv døjet med samme, og gik over til at bruge flash - det løser problemet
Avatar billede tobias Nybegynder
18. januar 2000 - 00:57 #2
Jeg ville lave en table inde i frame 2 sådan her:

<table>
<tr>
<td width="(Her skal så stå hvor bred frame 2 må være i pixels">

Her kan du så lave dine html koder tabelen skulle lave automatisk linjeskift

PS lav width lidt mindre end din frame 2..

</td>
</tr>
</table>
Avatar billede fagbog Nybegynder
21. januar 2000 - 17:08 #3
hsp5 -->

inde i din underligende html side hvor du har sat frames op
kan du ændre størelse på frames og få de scroolbar der hvor du vil have dem.

MVH

Fagbog
Avatar billede tobias Nybegynder
23. januar 2000 - 22:11 #4
hmmm... nu har man igen spildt tid på en snyder...
Men det er jo ikke første gang man bliver udnyttet!
Avatar billede fagbog Nybegynder
02. maj 2000 - 16:05 #5
Sker der snart noget her `?????

Mvh

Fagbog
Avatar billede hsp5 Nybegynder
14. september 2000 - 12:54 #6
Jeg er ked af der gik så lang tid, men jeg løste problemet på en helt anden måde (der ikke var særlig pæn, og derfor ikke vil blive beskrevet her). Men jeg tror at Tobias\' svar vil virke. Derfor får Tobias point.
20. december 2000 - 10:49 #7
Jeg står med det samme problem, og Tobias\'s metode virker ikke helt. Linjeskiftet bliver ikke tvunget, og derfor går lange navne ud over den satte bredde. Hvordan gjorde du hsp5?
Avatar billede hsp5 Nybegynder
20. december 2000 - 11:20 #8
Jeg kan faktisk ikke huske det, men et forslag er at du kontrollerer længden på dine ord med javascript, og hvis de overskrider en vis længde kan du dele det der (indsætte et mellemrum), jeg ved godt ordet ikke vil blive delt korrekt, men det er vist nok tilladt at dele ord hvor man nu har lyst til (aviserne gør det ihvertilfald lystigt).

Jeg går ud fra at dit indhold er dynamisk genereret.