Avatar billede myllesen Nybegynder
21. september 2012 - 17:28 Der er 11 kommentarer

Recover NTFS drev der blev formatteret som FAT

Sikke noget møg. Havde en NTFS formatteret USB HDD som ved en fejl blev quick (?) formatteret til FAT vha programmet "SD Formatter". Kan filerne reddes? Har prøvet diverse recoverprogrammer men de finder ingenting, måske fordi de tror det er en FAT disk. Som sædvanligt er det masser af dejlige data der er gået tabt hvis den ikke kan reddes. Forslag til programmer der kan hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 17:49 #1
Hvilke programmer har du prøvet?
Lidt tosset at anbefale noget du har afprøvet.
Avatar billede myllesen Nybegynder
21. september 2012 - 18:08 #2
cardrecovery
ntfs undelete
aid file recovery
get data back
... prøver videre med andre...
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 18:11 #3
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 20:24 #4
Ved formationen er alle data slettet, men der er er mulighed med f.eks Recuva - fra linket. Testdisk er virkelig godt, men lidt mere bøvlet.
Avatar billede myllesen Nybegynder
21. september 2012 - 21:15 #5
intet held med recuva... prøver lige den anden...
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 21:31 #6
Så skal du ind i PHOTOREC og køre den som ADMINISTRATOR (højreklik)
Avatar billede myllesen Nybegynder
22. september 2012 - 21:24 #7
Der er lidt lys.... Testdisk giver en del filer, men filnavnene er ikke bevaret (filerned hedder bare "f******.***", og der er masser af små filer uden reelt indhold, især txt og html... Har prøvet med forskellig kombinationer af settings... Nogen ideer?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 21:33 #8
Jeg går ud fra, at du kørte Testdisk som Administrator, og så tror jeg desværre, at du har mistet dine data.
Avatar billede myllesen Nybegynder
24. september 2012 - 09:07 #9
Kan lige opdatere med mine erfaringer:
- Prøvede freewareudgaven af NTFS Undelete. Den fandt faktisk rigtig meget i sin søgning, både filnavne og stier. SÅ virkelig godt ud. MEN... så købte jeg en licens (ca 200 kr) og begyndte at genskabe. Alt så fint ud, og programmet skrev at filerne blev gendannet ok, men når jeg prøvede at åbne en gendannet fil var den korrupt. Alle som én. Super skuffelse, og jeg føler mig rigtig snydt.
- Prøvede også med testdisk/Photorec, og som sagt giver den en del filer, både ok og korrupte, men filnavnene er væk.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2012 - 12:19 #10
NTFS undelete til 200 Kr. Ja det lyder som om du er blevet snydt.
Photorec - kørt som admin - er rigtig god, mår den ikke finder noget brugbart, er der nok heller ikke noget at komme efter.
"EaseUs" har også en data recovery, som de praler med. Men jeg kender den ikke, og jeg tror ikke du skal forvente noget. Hvis den finder noget, er det kun 1GB som er gratis. Men hvis du vil så: http://download.cnet.com/Easeus-Data-Recovery-Wizard-Free-Edition/3000-2248_4-75184619.html
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 11:45 #11
Dropper overvågning af spørgsmålet.