Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2012 - 12:25 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelse - Øjebliksbillede af diskenhed

Hej

Jeg sidder og hjælper en der er har problemer med, at lave f.eks en systemgendannelse, hvis det vil blive nødvendig. Vedkommende får denne besked http://billedeupload.dk/?v=7TRpP.jpg når han prøver og, jeg har prøvet at søge på google omkring problemet, og fundet noget her http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/unable-to-complete-system-restore-destination/5849d78f-9a4e-4abe-b4b1-ab5db02f3745 . Men lad mig lige høre, hvis der er nogen der er har held med lave sån en systemgendannelse, hvad står der ved jeres "Øjebliksbillede af diskenhed" i computeradminstation, for det må da være det styres fra. F.eks. står der:

Navn: Øjebliksbillede af diskenhed
Beskrivelse: Administrerer og...
Status: Manuelt
Log på som: Lokalt system

på den maskinen, som jeg prøver at få til at få systemgendannelse til at virke på igen. Er der noget her der skal ændres ?

Håber det kan lykkes, at få det til at virke igen

På forhånd tak !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede vejmand Juniormester
21. september 2012 - 12:30 #1
Hos mig står det som du beskriver, og det virker ok.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 12:44 #2
Avast antivirus lukkede øverste link som "Ondsindet adresse" Mon ikke det er det der kaldes "Falsk positiv" ?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 13:03 #3
avast gør det også
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 13:07 #4
#3 Også? Men det var jo Avast #2 :)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 13:27 #5
der skulle have stået

avast gør det også her
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2012 - 13:30 #6
der er fejl i udpakningen - det kan skyldes, at der fx er afsat for lidt plads til filerne på disken. Denne gendannelsesfil er defekt, og bør fjernes.
Kontrolpanel/system/avancerede systemindstillinger
fanebladet systembeskyttelse
marker drevet (typisk C:) og klik på konfigurer
Maks diskplads må ikke være for lille - det er svært at sige, hvad den skal være, men 10-15gb er rigeligt.
Klik på Slet for at fjerne den gamle defekte - så ok, og kom tilbage på billedet tidligere - og Opret for at lave et nyt gendannelsespunkt.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2012 - 14:10 #7
Jeg vil lige prøve, at få ham til at gøre ovenstående løsning, den ser meget lovende ud. Lad mig lige høre, ser det også sådan her:

Navn: Øjebliksbillede af diskenhed
Beskrivelse: Administrerer og...
Status: Manuelt
Log på som: Lokalt system

ud ved dig også 2 % (10,00 GB) i fanebladet systembeskyttelse ?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2012 - 14:21 #8
det med, at antivirus programmet Avast skulle vise "Onsindet adresse", er vist det, som en af jer siger en falsk positiv ! Der er absolut ingen fare på færre !
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2012 - 14:22 #9
om 2% er 10gb er afhængig af diskens størrelse - det vigtige er ikke 2%, men 10gb (jeg har 15gb, dels har jeg plads nok, og dels vil jeg gerne have flere gendannelsespunkter at vælge mellem, da jeg roder en del på maskinen).
Og så har jeg et image med minimum indlæst, og det bruges til gendannelse et par gange årligt for at fjerne alt ubrugt skrammel.
Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2012 - 14:47 #10
...men det med

Navn: Øjebliksbillede af diskenhed
Beskrivelse: Administrerer og...
Status: Manuelt
Log på som: Lokalt system

ser ligesådan ud ved dig ?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. september 2012 - 15:05 #11
jeg går slet ikke ind den vej, men
kontrolpanel/genoprettelse - klik på Åbn systemgendannelse
Så er der en liste med tidspunkter og beskrivelse - vælg en, og 'Næste' - derefter evt 'udfør' hvis man vil gendanne.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. september 2012 - 15:13 #12
tiger_dk >> Ang. #10 Det er som det skal være......
Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2012 - 15:23 #13
ok... så fik vi det på det rene !! jeg vil bare hel sikker på, at fejlen ikke ligger der...
Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2012 - 15:31 #14
nu har jeg hørt hvad der står ved ham i fanebladet systembeskyttelse, nemlig  1 % (9,17 GB) !

Jeg får ham til at trykke på  Slet for at fjerne den gamle defekte - så ok, og kom tilbage på billedet tidligere - og Opret for at lave et nyt gendannelsespunkt. som claes57 kom med i #6 !også sætte den på 3 % dvs. omkring de 14 GB !

Vi i ikke men at fejlen lå der ?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2012 - 16:49 #15
brug denne gratisimage i stedet for

http://www.gratisimage.dk/image-951C_505C7E56.jpg

m.v.h
Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2012 - 17:20 #16
prøv at åbn den i Chrome, istedet !

prøv den her http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/8F440804.jpg istedet !
Avatar billede tiger_dk Mester
21. september 2012 - 22:15 #17
Kan man ændre på størrelsen af Aktuelt diskforbrug i Systembeskyttelse ?

Han har prøvet forslaget i #6, men det virker stadig ikke
Avatar billede tiger_dk Mester
26. september 2012 - 09:04 #18
#17´- kan det lade sig gøre, at ændre på størrelsen af Aktuelt diskforbrug i Systembeskyttelse ?
Avatar billede tiger_dk Mester
29. september 2012 - 13:30 #19
det er jo lidt svært, når man opretter et spørgsmål og venter glædeligt på et svar, men at det så nærmest går i stå ! Kan vi ikke prøve, at få det her spørgsmål op at "køre" igen, så vi kan få det lukket. Det trækker desværre ud !

Jeg venter stadig svar på ovenstående:

#17 - kan det lade sig gøre, at ændre på størrelsen af Aktuelt diskforbrug i Systembeskyttelse ?
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2012 - 14:35 #20
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Hvor er det du vil ændre?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2012 - 15:18 #21
Step 4. System Restore
Doing a system restore point is a great idea to do before doing any repairs. If
any unforeseen problems happen after any repair than a system restore can put
the system back to the way it was before the repairs. This is highly
recommended.

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

den virker i 32 bit

ikke så glad for 64 bit - man skal selv starte services op - kan være et tilfælde men bare så i ved det
Avatar billede tiger_dk Mester
29. september 2012 - 15:45 #22
#20 - det kan jeg ikke se, et problem i, af hvad jeg vil ændre, jeg synes mit spgs. lige er til at gå til !! Det er princippet et Ja eller Nej, på det spørgsmål !
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2012 - 15:57 #23
Ok, det bestemmer du jo selv.
Jeg vil gerne hjælpe, men når jeg ikke forstår dit spørgsmål, kan jeg jo ikke. Underligt, du ikke vil uddybe det....

Jeg spurgte ikke om hvad du vil ændre, men hvor du vil ændre. Hvordan kommer du til den Systembeskyttelse?

Hvis du ikke ønsker at fortælle det, lader du bare være.....
Avatar billede tiger_dk Mester
29. september 2012 - 16:11 #24
det er antal GB, jeg så snakker om, når man skyder "skyder" frem og tilbage ændres antal procenter samtidigt med antal GB. Det jeg så spørger om, kan man selv gå ind og ændre antal GB ved et en bestemt antal procent. F.eks 3 % (10.00 GB) ? istedet for  for f.eks 3 % (12.30 GB) !
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2012 - 16:24 #25
Hmm, i min verden giver dit spørgsmål altså ingen mening????

Hvis du har 410GB ledig plads, sætter "skyderen" til 3%, vil den vise (12,30 GB)

3% af 410 vil jo altid være 12,3
Så stadig, jeg forstår ikke spørgsmålet......
Avatar billede tiger_dk Mester
29. september 2012 - 17:07 #26
Nej, det kan åbenbart ikke lade sig gøre !

Start-Computer-højreklik-Egenskaber-Avancerede syetemindstillinger-Konfingurer...(ved drev som er sat til "Til").

Det er under "Forbrug af diskplads", hvor der er den skylder man kan skyde frem og tilbage nederst i vinduet, hvor procenten og antal GB fiser frem og tilbage, når man flytter den der firkant !

Det er de antal GB der står i parentes, om man selv kan skrive et antal ved f.eks 2 %, så der f.eks stod 2 % (10,00 GB) og ikke 2 % (12,30 GB), men lad nu det ligge !
Avatar billede tiger_dk Mester
29. september 2012 - 17:18 #27
Det er altså antal GB, der er fri på disken, der bestemmer, hvor mange antal GB der står i parentesen.

F.eks hvis der er 1 TB fri og man sætter den til 2% - så er det 1000/100*2 = 50 GB

2 % (50,00 GB)

det er jo det du forklare i #25 !
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2012 - 17:19 #28
Jamen, for hulen da.......

Har du ikke læst #25

Du kan da ikke ændre hvor meget et bestemt % sats er af et bestemt tal?????

Hvis du har 100 GB fri, og sætter den til 2%, vil det jo altid være (2,00 GB)

Synes ikke rigtig jeg kan forklare det bedre....
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2012 - 17:20 #29
Ok, du har forstået, kan jeg se...
Avatar billede tiger_dk Mester
30. september 2012 - 18:24 #30
jeg har prøvet, at gennemføre claes57's forslag i #6, men indtil vidre samme meddelse http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/8F440804.jpg kan det være, at under "Gendan indstillinger" ved tryk på konfigurer, at klatten i "Gendan systemindstillinger og tidligere versioner af filer", skal sættes ned i "Slå systembeskyttelse fra", mens man trykker på Slet for at "Slette alle gendannelsespunkter (herunder systemindstillinger og tidligere versioner af filer" og sætte den tilbage til "Gendan systemindstillinger og tidligere versioner af filer", når man skal til at Opret.. ´(Opret et gendannelsespunkt med det samme til de drev, hvor systembeskyttelse er aktiveret), igen ?
Avatar billede tiger_dk Mester
05. oktober 2012 - 22:28 #31
Her kan godt lukkes, maskinen blev formateret og startet på ny !

Læg et svar for dem der gerne vil have point !
Avatar billede vejmand Juniormester
05. oktober 2012 - 22:32 #32
Jeg springer over her......
Avatar billede tiger_dk Mester
05. oktober 2012 - 22:45 #33
treatmenice og claes57, vil i have nogen point ?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2012 - 07:32 #34
kun hvis du kunne bruge det til noget
Avatar billede tiger_dk Mester
06. oktober 2012 - 09:10 #35
andre ?