Avatar billede AndersJJJ Nybegynder
20. september 2012 - 08:51 Der er 5 kommentarer

Problem med update af information med request.form

Hej,

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe med mit problem.
Som administratior skal jeg kunne opdatere brugernes oprettelses
dato i en kolonne i min access database, hvor hver bruger har sit eget  id nr. I databasen er der en "Oprettet" kolonne som er en dato, det er den jeg forsøger at opdatere med nedenstående kode:

Koden er:
SQL = "Update Brugere Set Oprettet = 'reguest.form("nyoprettet")' Where id = reguest.form("nyid")"

Men der sker intet!

Hvad gør jeg forkert?

Mvh. Anders
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2012 - 09:35 #1
SQL = "Update Brugere Set Oprettet = #" & reguest.form("nyoprettet") & "# Where id = " & reguest.form("nyid")

og så skal du sørge for at datoformatet er mm-dd-yyyy

og glemt ikke SQL Injection; http://www.web-dev.dk/post/SQL-injections-mere-end-bare-et-pling.aspx
Avatar billede AndersJJJ Nybegynder
20. september 2012 - 12:00 #2
Hej keysersoze

Den kommer fortsat med en http 500 server fejl side?

Nogen forslag?
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2012 - 12:35 #3
ja - at du får vist en brugbar fejlmeddelelse.

funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl". Eller kig i loggen.
Avatar billede AndersJJJ Nybegynder
20. september 2012 - 12:45 #4
ok,

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e0c'

Command text was not set for the command object.

/loginsystem/reteksempel.asp, line 14

Min linie 14: Conn.Execute(SQL)

Er der fejl i den execute kommando?
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2012 - 23:42 #5
Du må prøve at komme med lidt mere kode eller hjælpe dig selv lidt ved fx at udskrive nogle hjælpevariabler undervejs (hvordan ser den SQL ud du forsøger at eksekvere osv).