Avatar billede worbech Nybegynder
19. september 2012 - 20:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Club3d Radeon og Asrock FSB 1333 - kompatible?

Hej,
Mit grafikkort stod for nylig af, og da jeg kun nu og da tager et spil, var kravet til et nyt ikke så stort - det blev et Club3D Radeon 7750.

Desværre erfarer jeg nu det problem, at efter jeg har installeret grafikkortet, får jeg intet billede op på skærmen, som hurtig går i power save mode. Tager jeg dog DVI kablet ud af grafikkortet, reagerer skærmen med "No digital signal".

Mit bundkort er et lidt ældre, Asrock Conroe Presler FSB 1333. Kan det være et komptatibilitetsproblem?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2012 - 20:27 #1
Skal dette kort have ekstra strøm fra psu fra et firbenet stik?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2012 - 20:31 #2
Afmonter strømmen.
Prøv at fjerne det lille bios batteri i ca 10 min.
Og når du gør dette, så aflad også lige bundkortet ved at holde startknappen nede i ca 20-30 sek
Og prøv igen.
Avatar billede worbech Nybegynder
19. september 2012 - 20:50 #3
Nej, ikke hvad jeg kan se. Jeg tjekkede, inden jeg satte det i. Specs kan findes her: http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/radeon-hd-7750.html.

Okay, det vil jeg prøve.
Avatar billede worbech Nybegynder
19. september 2012 - 22:44 #4
Det virkede desværre ikke. Jeg synes ellers, det lød som en god idé. Skærmen stod bare og blinkede med led lampen.

Jeg tjekkede også lige grafikkortet igen, og det skal ikke forsynes eksternt.

Hvad kan jeg ellers gøre? Det er godt nok dybt frustrerende med et nyt kort.

I weekenden (før jeg modtog det nye kort) prøvede jeg at isætte et gammelt nVidia, hvilket fungerede fint - dog var det kun VGA.

Tak!
Avatar billede worbech Nybegynder
21. september 2012 - 21:53 #5
Et lille fremskridt... Jeg satte et VGA kabel til mit onboard grafikkort og fik billede på. Derefter tjekkede jeg enhedshåndtering, og mit Club3d kort er ikke registreret.
Jeg lagde også mærketil, at fanen kører på selve grafikkortet.

Hvad kan jeg ellers tjekke?
Avatar billede worbech Nybegynder
19. oktober 2012 - 18:00 #6
Hej,
Jeg har nu sendt grafikkortet tilbage, og fået melding fra værkstedet, at det intet fejler. De mener, at mit bundkort ikke giver nok strøm til kortet :-(
Jeg går ikke ud fra, at en ny psu kan rette op på det?

Send lige et svar, så du kan få point, som tak for hjælpen.
Avatar billede worbech Nybegynder
18. december 2012 - 10:44 #7
Jeg lukker nu dette spørgsmål, da der ikke er kommet et svar.