Avatar billede jacobbach Nybegynder
19. september 2012 - 19:15 Der er 1 løsning

Krydshenvisning som link - gerne MAC, men windows svar accepteres også

Hej Eksperter.

Jeg har ikke lige kunne finde svaret i andre tråde, så håber I kan hjælpe mig.

Er det muligt at lave krydshenvisninger inde i et word dokument, hvor man nærmest laver det ligesom et hyperlink.

Prøver at forkare.

Når man gerne vil referere til en hjemmeside, kan man oprette et hyperlink hvor man selv bestemmer hvad man vil skrive, f.eks. kan man skrive "Bossen.dk", og så linker den til http://www.bossen.dk, og når man trykker på ordet så åbner den hjemmesiden.

Er det muligt at gøre dette med krydshenvisninger?

Jeg har i et dokument lavet et eksempel med noget tekst i, og så senere i teksten vil jeg gerne referere til eksemplet flere gange, men jeg vil selv bestemme hvad der skal stå længere nede, og så skal man bare kunne trykke på de valgte ord og så hopper den op til eksemplet.

Jeg vil f.eks. gerne kunne skrive "Som det kan ses i eksemplet ovenfor", og så skal man kunne trykke på ordet "eksemplet" og så hopper den op, men samtidig skal jeg også kunne skrive "Jeg har tidligere lavet et forsøg, som I kan kigge i". Og her vil jeg så gerne have at man igen skal kunne trykke på ordet "forsøg" og så hopper den op til eksemplet?

Jeg håber i forstår min problemstilling.

Udlodder maksimum point til et brugbart svar.
Avatar billede jacobbach Nybegynder
19. september 2012 - 19:18 #1
Har selv løst problemet