Avatar billede benneharli Juniormester
19. september 2012 - 14:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Net.Mail content description og disposition

Hejsa

Jeg har lavet et program der sender nogle vedhæftede filer via mail.

Mit problem er, at jeg mangler Content-Description og Content-Disposition. De bliver ikke tilføjet i mailen fra mit program.

Nogen bud på hvordan jeg får fikset det?

Fra mit program (som det ikke skal være):
Content-Type: application/octet-stream; name="Data logger.csv"
Content-Transfer-Encoding: base64

Fra Outlook (som det skal være):
Content-Type: application/octet-stream;    name="Data logger.csv"
Content-Transfer-Encoding: base64
Content-Description: Data logger.csv
Content-Disposition: attachment;filename="Data logger.csv"
Avatar billede benneharli Juniormester
19. september 2012 - 15:11 #1
Tror jeg har disposistion delen...

            Dim attach As New Attachment(FilePath) 'create the attachment
            Dim dispo As New ContentDisposition
            dispo.DispositionType = "attachment; filename = """ & Path.GetFileName(FilePath) & """"
            attach.ContentDisposition.DispositionType = dispo.DispositionType

            mail.Attachments.Add(attach) 'add the attachment

Hvad med description?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. september 2012 - 01:36 #2
Den er ikke understoettet.

Du kan:
- leve med det (jeg tror ikke at den har nogen funktionel betydning)
- lave noget low level kode som selv saetter headere
Avatar billede benneharli Juniormester
20. september 2012 - 08:42 #3
Kan du give et eksempel på hvordan jeg kunne smide det ind? Mener heller ikke det betyder det store, men det er et krav :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2012 - 03:08 #4
jeg kunne maaske lave et eksempel i weekenden ....