Avatar billede Slettet bruger
13. september 2012 - 19:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Mus starter PC trods minus fleben.

Jeg har, i enhedshåndtering, fjernet fluebenet i tillad denne enhed at starte computeren. Men computeren starter sgu alligevel bare man skubber til musen. Ja selv rystelser i bordet er nok.
Kan man gøre noget?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2012 - 19:14 #1
hvis den er via usb, så skal dette nok også slås fra (se i bios).
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2012 - 19:20 #2
Der var du sandelig hurtig:) Ja det er 2 USB mus som kører på en Logitech modtager, som sidder i USB stikket. Ok jeg må se om jeg kan finde noget i bios.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2012 - 19:30 #3
Så har jeg været i bios.
USB wake up from S3  Disabled
Power on by mouse    Disabled
Power on by keyboard Disablet
Så det var desværre ikke det. Men tak for dit forslag.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2012 - 19:33 #4
Ps. Måske har det noget at gøre med den lille USB signal sender?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2012 - 20:10 #5
min logitech kan ikke vække maskinen - ser lige efter i indstillinger.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2012 - 20:18 #6
jeg har så start via pci og ring-in slået fra i bios - men det skulle næppe være årsagen. Har ikke andet at byde med...
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2012 - 20:21 #7
Ok, men ser efter alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2012 - 20:35 #8
Jeg har slet ikke de 2 ting i min bios. Der var en PME Event wake up (Power Management event wake-up) som jeg satte til Disabled, men det hjalp heller ikke. Når du også har sådan en Logitech sender er det hele ret mystisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2012 - 21:34 #9
Har du din usb signal sender i enhedshåndteringen?
Her kan der måske også være noget du kan indstille på.
Er det stadig din ustabile pc du roder med jorn-a?
Kan se du kører Xp på den.
Virker det bedre en de andre systemer du har kørt med den?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2012 - 21:40 #10
glem lige mit forslag. så lige du havde været i enhedshåndteringen
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2012 - 21:57 #11
Nej USB senderen optræder ikke i Enhedshåndtering.
PCén er ikke ustabil, problemet var win7. XP kører udmærket og helt stabilt. Men nej standby problemet var ikke i win7.

Jeg har på en anden disk, men på samme PC installeret Linux Mint. Et flot program, som kører helt stabilt og uden standby problem.
Der er dog et alvorligt problem, som Mint ikke kan gøre for. Der findes ikke en Linux driver til min Brother web printer. Jeg fik den til at køre med en anden driver fra Brother, men den kan ikke printe 2 sides; og jeg printer mange sider ud fra nettet. Det er ærgerligt, for ellers kunne jeg sagtens køre med Mint. Det kan læse tekst og billeder fra windows, og med install. af wine, kan man også installere en del windows programmer. Desuden er der direkte tilgang til et hav af programmer. Problemet med Linux er, at det kan være svært at installere programmer fra nettet, men det er på andre måder bedre end windows, fordi man straks efter install. er køreklar med alle vigtige programmer.
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
14. september 2012 - 01:37 #12
Måske vi først lige skulle finde ud af hvilken tilstand computeren er i når den bliver vækket.
Er den sat i slumre, dvale eller er den helt slukket?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2012 - 03:52 #13
Computeren vækkes ganske normalt og fungerer derefter udmærket.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2012 - 16:05 #14
Tak for indput, men jeg må nok henlægge problemet under uopklarede sager.
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
16. september 2012 - 02:40 #15
Spørgsmålet er hvad den vækkes fra.
Er det i dvale, så er det BIOS'en, der styrer det.
Er det i slumre, så Windows stadigvæk kørende og så er det det der styrer det.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2012 - 12:46 #16
Nej spørgsmålet er, hvorfor musen kan vække computeren, når der er fjernet flueben i "Tillad denne enhed at starte computeren" om det er fra Standby eller dvale er ligegyldigt. Musen burde under ingen omstændigheder kun starte computeren. Forøvrigt virker musen både på Standby og dvale. Det bagved liggende problem er, at computeren unødigt står og bruger meget strøm.
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
17. september 2012 - 22:40 #17
Jeg prøver igen.
Er din maskine lukket ned så Windows ikke er kørende, så kan du ændre alt det du måtte ønske i Windows' strømstyring.
Det har ingen betydning overhovedet, da det er BIOS, der styrer computerens strøm på dette tidspunkt.
Derfor er det vigtigt for os at vide hvilken tilstand maskinen er i, når den bliver vækket.

Slumre er en tilstand, mens Dvale kommer i normalt 5 forskellige tilstande og nogen er styret af Windows og andre af BIOS, og nogle igen af en blanding.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2012 - 22:55 #18
Det er XP, og der er kun LUK,GENSTART,STANDBY og DVALE. Jeg har prøvet både Standby og dvale og bios står som skrevet i #3 og #13
"Computeren vækkes ganske normalt og fungerer derefter udmærket."
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2012 - 13:24 #19
Jeg havde installeret et par ældgamle programmer fra samme firma; Windows Blind og Icon Manager. De forhindrede opstart af Paint Shop Pro. Jeg slettede dem total med Revo uninstaller, og PSP kørte fint igen. Der er dog noget mystisk her, for efter sletning af de 2 programmer, kan musene ikke længere starte computeren. Jeg kan ikke se, hvad de programmer har med musene at gøre.
Men alt er altså i orden nu:)