Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
12. september 2012 - 20:02 Der er 2 kommentarer

Label kan ikke følge med Dispatchertimer

Jeg har lavet et lille reaktions spil.
Brugeren skal reagere på et billede.vNår billede kommer starter tælleren, når brugeren taster en given tast på tastaturet stopper tælleren. For at få det mest nøjagtige billede tæller
timeren i millisekund pr. tik. Jeg bruger en label til at tælle op og det resultat der kommer i den omregner jeg, så jeg får et brugbart resultat(o,xxxx sek.).
Spillet fungere i sin form perfekt, men jeg kan i de 10 forsøg jeg har lavet gennemsnitlig 5 identiske tider, hvilket er ret urealistisk når man tænker på at vi i 1000 dele af et sekund.
Jeg kan se at min label ikke kan følge med timeren.
Er der en anden måde hvorpå jeg kan gøre dette.

Forslag modtages gerne
Avatar billede arne_v Ekspert
12. september 2012 - 23:51 #1
Maa vi se noget kode?
Avatar billede Vision4Eyes Nybegynder
13. september 2012 - 12:18 #2
Her er den simple udgave.
Start tæller på start - Stop tæller på stop

Imports System.Threading.Timer

Partial Public Class MainPage
    Inherits UserControl

    Dim WithEvents t As New Windows.Threading.DispatcherTimer

    Public Sub New()
        InitializeComponent()
        t.Interval = New TimeSpan(0, 0, 0, 0, 1)

    End Sub

    Private Sub t_Tick(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles t.Tick
        Dim count As Integer

        count = CInt(Label1.Content)
        count += 1
        Label1.Content = count.ToString()

    End Sub

    Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles Button1.Click
        t.Start()
    End Sub

    Private Sub Button2_Click(sender As System.Object, e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles Button2.Click
        t.Stop()
    End Sub
End Class