Avatar billede KHHP Juniormester
11. september 2012 - 19:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konvertere script fra MySQL til MySQLi

Hej
Jeg er nu blevet så fornuftigt at jeg er gået over til MySQLi, og jeg har også fået de fleste ting til at virke, men jeg har altså noget hvor jeg er helt på bar bund.
Det jeg bruger med MySQL og PHP er vist her: http://pastebin.com/A3FpF9Yi
Den første $opgave_query har jeg allerede omsat:
if ($stmt = $mysqli->prepare('SELECT `navn`, `dato`, `status` FROM `opgaver` WHERE `bruger` = ?')) {
                    /* Bind parametre */
                    $stmt->bind_param('s', $username);
                    /* Sæt værdier på parametrene */
                    $username = $_SESSION['username'];
                    /* Eksekver forespørgslen */
                    $stmt->execute();
                    /* Bind resultatet */
                    $stmt->bind_result($navn, $dato, $status);
                    }
                else {
                    $_SESSION['fail'] = 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $mysqli->error;
                }

Når jeg har bundet resultatet af min query i variabler, så skal jeg jo have konverteret de efterfølgende if/elseif-statement.
Jeg er helt med på at jeg når jeg skal ud skrive mine opgaver, så skal jeg blot udskifte variablerne fra det gamle mysql_fetch_assoc(); med dem jeg har bundet i mit statement.
Det er bare lige det mysql_num_rows(); jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal omforme for at tjekke om det giver > 0.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2012 - 20:43 #1
Avatar billede KHHP Juniormester
14. september 2012 - 12:01 #2
Hej
Vill blot lige informere om at jeg har læst dit forslag og vil forsøge at løse mit problem ud fra dette. Dog er der opstået problemer i forbindelse med ændringer af en tilhørende fil, og derfor kan jeg godt forsøge at lave mit script om, men vil ikke kunne teste det.
Vender tilbage når jeg har afprøvet dit forslag.
Avatar billede KHHP Juniormester
22. september 2012 - 14:13 #3
Så har jeg fået det løst med hjælp fra dit link.
Vil du ikke være så venlig at smide svar?
Og til dem der godt kunne tænke sig at se den færdige kode, så er denne her: http://pastebin.com/3MLyJTTm
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2012 - 14:16 #4
svar