Avatar billede MrKasperLarsen Nybegynder
11. september 2012 - 00:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dårligt netkort?

Jeg har lige købt en stationær med et trådløst netkort i.
Det er et 300Mbit, 802.11N, PCI-E (ASUS) Pris 300 kroner.
Dette netkort skulle de gerne fungere fint, skulle det ikke?
Jeg har kun 1/5 bar på min stationære et sted, hvor jeg har 5/5 bar med min bærbar pc. Hvad skyldes dette og er der nogen der har en løsning?
Jeg kan slet ikke oprette forbindelse pga. det svage signal.

Mvh
Avatar billede tiger_dk Mester
11. september 2012 - 08:17 #1
hvor står du stationær pc i forhold til den trådløse router ?
Avatar billede MrKasperLarsen Nybegynder
11. september 2012 - 08:43 #2
Der er tale om en afstand på max 5 meter - dog med et gulv imellem. Men som sagt, har jeg fuld signal med min bærbar det samme sted.
Tror du jeg skal tage forbindelse til topdata og spørge om det kan være rigtigt, eller er der en anden løsnig? Det var der jeg købte maskinen.

Mvh
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2012 - 09:23 #3
Kvaliteten af antennerne kan være meget forskellige. Dertil kan der være langt mere støj fra resten af den stationære, især hvis du har mange kabler liggende omkring.

Sørg for at der er minimalt med kabler og andet der kan give elektronisk støj mellem netkortets antenne samt dit AP/Router.
Et alternativ kunne være at købe en antenne der kan placeres længere væk fra computeren.
Avatar billede MrKasperLarsen Nybegynder
13. september 2012 - 17:44 #4
Jeg har fundet løsningen. Havde simpelthen glemt at montere mine antenner på netkortet.
Begynderfejl! ;)
Men tak alligevel :)