Avatar billede kaad87 Praktikant
10. september 2012 - 11:57 Der er 3 kommentarer

Hjælp til kode

Er der nogen der lige kan hjælpe mig med at oversætte hvad der står i følgende kode?

Jeg har 0 viden om C#

http://screencast.com/t/C1QLu8WWLbm6

På forhånd tak.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. september 2012 - 12:09 #1
Den tager tallet n gange og plusser sig selv minus 1.

5 + 4 + 3 + 2 + 1

Og udskriver big result, hvis tallet overstiger 100 ellers udskriver den small result.
Avatar billede MatiasKorn Nybegynder
10. september 2012 - 22:28 #2
int betyder tal.
int er i virkeligheden en variabel.
En variabel er en form for container, som kan indeholde en værdi.
Dvs. int n = 5 - betyder en variabel af datatypen INT dvs tal. Som har et navn der hedder n og som har værdien 5 og det er "lovligt" da 5 er vi alle vidst enige om er et tal.

int result = 0; Dette er blot en variabel for en tæller kan man sige, som tæller variablen N.

en while lykke betyder at så længe det indenholder de to parenteser () er korrekt, så vil det indefor {} bliver udført igen og igen.
inden i {}, så giver man variablen RESULT en ny værdi som er dens eksiterende værdie + variablen N's værdi. Altså man rent matematisk pluser de to variabler og giver result en ny værdi som er dens nuværende værdie lagt sammen med N.

Så får N også en ny værdi som er dens nuværende værdi -1.

Dvs. det som der vil ske, er at n vil i sidste ene have en værdi som hedder 0 og result vil have en værdi som hedder 5.

en if () else er en "funktion" som spørger om det inden for () er sandt, hvis ja, vil det som er i den efterfølgende {} bliver udført. ellers så vil det som der er i de efterfølgende {} efter else blive udført.

Console.Write() er en funktion som udskriver i en konsol, det som er inden for de to parenteser ()

Dvs i denne situation så indeholder result ikke et tal som er højere end 100, derfor vil der blive udskrevet "small result 5"

Håber det gav mening det jeg skrev.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2012 - 07:18 #3
Næ, det gav ingen mening. Der er fyldt med fejl i din forklaring.

Eks.

1,3 er også et tal, int er ikke en variabel, funktionen udskriver small result 15 osv osv.