Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. august 2001 - 17:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

if Instr

Følgende asp driller...  den brude skrive 123 men den skriver kun 1... det er som om den ikke kigger efter kommaet...  hvad gør jeg (forkert)???

<%
streng=\"Blues, Soul, Funk\"
If Instr(streng, \"Blues\") > 0 Then Response.write \"1\"
If Instr(streng, \"Soul\") > 0 Then Response.write \"2\"
If Instr(streng, \"Funk\") > 0 Then Response.write \"3\"
%>
Avatar billede zytech Nybegynder
09. august 2001 - 17:29 #1
måske mangler du :
\"CLOSE IF\"
i bunden ?
Avatar billede toni01 Nybegynder
09. august 2001 - 17:33 #2
Virker her?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
09. august 2001 - 17:38 #3
zytech >

Close if

ehhhhhhh ?
Avatar billede toni01 Nybegynder
09. august 2001 - 17:39 #4
<%
streng=\"Blues, Soul, Funk\"
If Instr(streng, \"Blues\") > 0 Then
    Response.write \"1\"
end if
If Instr(streng, \"Soul\") > 0 Then
    Response.write \"2\"
end if
If Instr(streng, \"Funk\") > 0 Then
    Response.write \"3\"
end if
%>
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
09. august 2001 - 17:40 #5
toni01 > Det er ikke nødvendigt med en end if sålænge du har gjort som ham med at smide det hele på en linie
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. august 2001 - 08:44 #6
Undskyld... jeg hadve vidst spurgt forkert... det første eksempel jeg skrev, virker fint...

MEN... når jeg skifter streng ud med record(\"music\") så er det, at de går galt, for så laver den nærmest automatisk en record.movenext på mit recordset... uden jeg selv gør det...

med andre ord:
<%
sql=\"select music from tabel\"
set record=rs.execute(sql)
If Instr(record(\"music\"), \"Blues\") > 0 Then Response.write \"1\"
If Instr(record(\"music\"), \"Soul\") > 0 Then Response.write \"2\"
If Instr(record(\"music\"), \"Funk\") > 0 Then Response.write \"3\"
%>

resultatet bliver >1< i stedet for 123 men gør jeg således:

<%
sql=\"select music from tabel\"
set record=rs.execute(sql)
streng=\"Blues, Soul, Funk\"
If Instr(record(\"music\"), \"Blues\") > 0 Then Response.write \"1\"
record.movefirst
If Instr(record(\"music\"), \"Soul\") > 0 Then Response.write \"2\"
record.movefirst
If Instr(record(\"music\"), \"Funk\") > 0 Then Response.write \"3\"
record.movefirst
%>

hvorfor er det lige at det er nødvendigt med den der record.movefirst!?!?  sådan en plejer jeg altså ikke at bruge!!!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. august 2001 - 09:00 #7
Lukker og opretter nyt spm!

zytech er den eneste som har svaret... og det var ikke et brugbart svar!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
10. august 2001 - 09:01 #8
skulle lige selv lave et svar