Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 18:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lidt slør nåde der scrolles med XP

Når jeg scroller på f.Eksperten er der lidt slør på billedet.
Når billedet står stille, er det flot.
Jeg har prøvet at udskifte grafikkort og RAM.
Det er et Gigabyte bundkort 970 A UD3
cpu AMD Buldozer 4.2GB
grafikkoert: MD20444 on NVIDIA GeForce GT 520
Ram: 2x2GB Kingston eller 1x4GB Corsaier.
Ingen overklokning.
Jeg oplevede det ikke på Windows 7, som jeg skiftede fra af anden grund; pludselige genstart, hvorefter alt kørte fint igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2012 - 18:34 #1
så må driver til grafikkortet være bedre i win7 i forhold til xp - lev med det - xp stopper jo også snart.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 18:46 #2
Jeg mener jeg har den rigtige driver, og før win7 erindrer jeg ikke noget grafik problem. Men driveren til win7 er muligvis bedre?
Det er faktis lidt irriterende. Xp stopper snart, tja i 1914. Men tak for dit svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2012 - 18:47 #3
Er det samme problem i både IE8 og Firefox 15?
Jeg oplever generelt at billed kvaliteten fra IE8 er mere sløret end Firefox 15 med samme grafik indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 18:54 #4
#3 Det havde jeg ikke tænkt på. Nej det er faktisk dårligst på Firefox, Chrome er også bedre.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 18:57 #5
På Firefox er det som en fin tåge, når jeg scroller,
Avatar billede claes57 Ekspert
05. september 2012 - 18:58 #6
1914? har du styr på tiden?
men kør da bare videre med din 32bit xp (hvor du udnytter ca 3gb) i stedet for en win7 (som du åbenbart har en licens til), hvor du kan bruge alle 4gb, og hvor der løbende kommer opdateringer til (også drivere).
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 19:11 #7
1914, ak-ja når man tænker på noget andet medens man skriver *G*
Jeg er heller ikke ude efter Danmark mesterskabet i slåfejl - dårlig syn.
Min windows 7 er også 32bit, så jeg kan kun udnytte 3.2GB. Så til det jeg bruger computeren til, er det ikke den store gevinst.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2012 - 19:33 #8
#4 Lyder mystisk synes jeg.
Har du prøvet Slimdrivers for at tjekke alle dine drivere op?
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2012 - 20:52 #9
Ok har så kørt Slim. Det opdaterede bussen og USB3. Underligt system, der blev meldt om fejl i install. flere gange, men efter genstart, viste ny scan, at alt var i orden. Men grafikken blev ikke forbedret, det er det samme. Jeg kommer vist ikke længere?
Men tak for deltagelsen i mit problem.
Læg venligst begge 2 et svar:)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2012 - 21:02 #10
ping
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2012 - 16:26 #11
claes57 Lægger du lige et svar?