Avatar billede larsanne Nybegynder
04. september 2012 - 14:52 Der er 4 kommentarer

Sikkerhedskopi UDEN overskrivning

Hej,
Jeg vil gerne lave gentagne sikkerhedskopier af samme excelfil. gerne en fx hver dag. De skal ikke overskrive hinanden.
hvorfor: jeg vil gerne kunne gå tilgabe til tidligere udgaver hvis jeg skulle lave en kæmpe bommert (sletning af data) og ikke opdage det før nogle dage og derved ved et uhelt have fx. slettet noget data go jeg ikke kan få igen.

Håber i har et svar:)

mvh. lars
Avatar billede j-j Nybegynder
04. september 2012 - 15:11 #1
Lav en BAT-fil og smid dette i.

copy excelark.txt %date%-excelark.xsl
Avatar billede j-j Nybegynder
04. september 2012 - 15:17 #2
Det gik lige for stærkt. Du skal naturligvis bruge det rigtige filnavn samt sti. F.eks.

copy c:\dokumenter\ExcelArk.xls %date%-ExcelArk.xsl
Avatar billede larsanne Nybegynder
05. september 2012 - 08:33 #3
@j-j
mange tak for svaret. Jg er dog ikke helt kyndig nok til at forstå hvad en batfil, og hvordan man 'smider dette i'.
hvis du har tid, kan du så give en lille forklaring for begynderen?
Avatar billede j-j Nybegynder
05. september 2012 - 19:57 #4
Prøv at send mig en privat besked med sti og navn på filen, samt der hvor kopien skal gemmes, så laver jeg en bat fil og sender tilbage.