Avatar billede skaarup75 Nybegynder
04. september 2012 - 11:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Simpel musikafspiller til lille café

Hej

På min arbejdsplads har vi en lille foyercafé, hvor vi mangler lidt baggrundsmusik, når vi har gæster.
I mange år har vi haft en CD-afspiller og en forstærker, men nu vil vi gerne have noget lidt mere smart.
Jeg har overvejet at købe en Squeezebox radio, da den kan gå på Spotify, men spørgsmålet er om den er let nok at betjene, da det ikke altid er det mest teknikkyndige personale, der står i baren.

Alternativt har jeg overvejet at købe en tablet og lade den køre Spotify, men igen: Er det simpelt nok at betjene i kampens hede. Altså når der står 20 i baren samtidig, der vil købe øl?

Og så det sædvanlige krav: Det må ikke være for dyrt.

Forslag modtages :-)

Mvh. Claus
Avatar billede cyberspace Nybegynder
04. september 2012 - 12:26 #1
En internet radio kunne måske også være løsning
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
04. september 2012 - 13:04 #2
Tja ... Det skal helst være en musikafspiller, så vi selv kan vælge musikken.
Avatar billede tiger_dk Mester
04. september 2012 - 13:22 #3
http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/home-pc-speakers/ls21-stereo-speaker-system jeg kan godt lide logitechs design , derfor synes jeg at den her er fin. Der er så kun højtallerne. Hvad med en billig bærbare, med en pæn store harddisk, også evt. Windows Media Player som afspiller !
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
04. september 2012 - 13:29 #4
Højttalerne og forstærkeren skal vi nok klare. Det var mere hvilken afspiller, der ville være god til formålet.
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
04. september 2012 - 13:31 #5
Der er heller ikke så meget plads dernede. Vi har kørt med en lille 10" bærbar som et forsøg, men den var simpelthen så langsom at det var til at brække sig over ...
Avatar billede tiger_dk Mester
04. september 2012 - 13:38 #6
hvordan ser de kablerne/stikene ud fra højtallerne og forstærkeren ?
Avatar billede tiger_dk Mester
04. september 2012 - 13:43 #7
jeg sidder og tænker på en iphone, som via sån en dockingstation, der på en eller anden måde, kan blive koblet til højtalerne og forstærkeren
Avatar billede tiger_dk Mester
04. september 2012 - 13:43 #8
Avatar billede tiger_dk Mester
04. september 2012 - 13:44 #9
det var nu en en iPod jeg havde i tankerne i stedet...
Avatar billede tiger_dk Mester
04. september 2012 - 13:46 #10
sån en lille ting fylder jo ikke ingen ting
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2012 - 17:36 #11
Bruger selv Tdc play og har de filer jeg vil afspille på mapper i pc. Jeg kan så trække filen direkte ind i afspilleren på Virtual Dj, og trykke på play når din anden sang næsten er færdig trykkeds på play og det flyder fint sammen.
http://www.virtualdj.com/download/free.html
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2012 - 17:41 #12
Men så skal du jo selvfølgelig bruge en pc.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
04. september 2012 - 21:10 #13
Find dig en billig touchscreen pc og installer AlbumPlayer til netradio og Mp3,FLAC whatever, og så til Spotify, Play, Youtube osv. bruger du så de respektive hjemmesider...
Avatar billede Skumlos Nybegynder
04. september 2012 - 21:31 #14
Nu skriver jeg billig, de koster jo immervæk omkring 4k, eller noget, men så kan du også det hele... Jeg ved ikke om det er i overkanten?
04. september 2012 - 21:37 #15
Avatar billede tiger_dk Mester
05. september 2012 - 09:11 #16
den der lille 10" bærbare du nævner i #5, har du stadig den ?
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
26. september 2012 - 14:34 #17
Ja, den har jeg endnu.
Avatar billede skaarup75 Nybegynder
26. september 2012 - 14:36 #18
Det blev en Galaxy Tab 7 med Spoptify