Avatar billede thadoews Nybegynder
02. september 2012 - 09:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvid skærm på bærbar

Hej

Min kærestes et år gamle Acer Aspire er begyndt at vise hvid skærm efter opstart. Man når lige at se velkomstskærmen, hvorefter den går i hvid lyde osv. virker upåklageligt selvom der er hvid skærm.

Jeg fik et tip om at tilslutte computeren til mit fjernsyn for at se om det er skærm eller hardware den er gal med, men ligeså snart jeg tilslutter den til fjernsynet, så bliver skærmen normal og fortsætter sådan. Jeg har også taget HDMI stikket fra fjernsynet, uden at tilslutte det til fjernsynet, og sat det i den bærbare. Stadig hvid skærm, hvorefter jeg tilsluttede det til fjernsynet og skærmet blev normal.

Jeg har derfor konkluderet at det er skærmkortet den er gal med. Har jeg ret? Min konklusion passer ikke min kæreste da hun fortsætter sit studie i morgen ;S

MVH Simon
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2012 - 09:54 #1
prøv at starte i fejlsikret tilstand - laver den også hvid skærm der? Det kan være driveren, der bare skal indlæses en gang til. Prøv lige med slimdrivers (den orange knap er den gratis) http://www.driverupdate.net/ - hent bare alle de drivere, den foreslår.
Avatar billede thadoews Nybegynder
02. september 2012 - 09:58 #2
Måske det var fejlen. SlimDrivers siger jeg manger 41 drivers, hvor er knappen til at downloade alle på én gang? :P

Nej, den laver ikke hvid skærm der, men den kan godt starte op 2 gange i træk uden at gå i hvid skærm.

Jeg opdaterer lige 41 drivers... ;(
Avatar billede thadoews Nybegynder
02. september 2012 - 20:13 #3
Det virker hver gang jeg starter den bærbare op, men når min kæreste starter den op, så viser den nu kort den hvide skærm ganske kort og så ellers normal, men jeg tror det er fordi hendes baggrundsfarve på skærmen er sat til hvid og så et billede hen over.

Jeg tror dette er løst :) Smid venligst et svar claes.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2012 - 20:25 #4
ok...