Avatar billede TOAAC Nybegynder
31. august 2012 - 21:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Delete sql loop

Hey, jeg har en sql DELETE som skal slette flere billeder fra en kategori. Meen, det er sådan at den sletter 1 billede og derefter kategori'en. Jeg vil gerne have at den sletter alle billederne på kategorien og DEREFTER slette kategorien. :)
Kode:

if(unlink($img.$image_name) && unlink($img_thmb.$image_name)){

    $delete1= "DELETE FROM billeder WHERE fk_kategoriid = $kategori";
    mysql_query($delete1)or die(mysql_error());
}
    $delete2= "DELETE FROM kategori WHERE id = $kategori";
    mysql_query($delete2)or die(mysql_error());
    $msg = "Kategori'en og tilhørene billeder er slettet!";
}
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2012 - 21:43 #1
den viste kode burde slette alle i kategorien
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2012 - 21:45 #2
en anden maade at gribe tingene an paa var at bruge InnoDB tabeller, slette kateorien og lade CASCADE DELETE slette billederne
Avatar billede TOAAC Nybegynder
13. november 2012 - 08:49 #3
Det er lige meget nu. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2012 - 01:44 #4
Forstaaet: dine spoergsmaal er lige meget.