Avatar billede bas Forsker
29. august 2012 - 18:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Programmer starter ikke automatisk

Hej

Jeg har på min Windows 7 PC installeret Update Checker
fra filehippo.com.
Programmet er sat til at starte sammen med Windows.
programmets ikon plejer at blive vist nede ved uret, men
det gør det ikke længere. "Vis ikon og meddelelser" er aktiveret.
Selvom jeg starter programmet manuelt, dukker ikonet heller ikke
op. hvorfor mon ikke det?

Jeg har også prøvet i stedet at installere Update Notifier fra http://cleansofts.org/, men heller ikke det starter automatisk sammen med Windows selv om det er sat til det.

Det fatter jeg ikke.

Jeg har for nyligt installeret Windows 7 på en frisk, så der burde ikke være noget. Kan det have noget med UAC eller Tjenester at gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2012 - 18:46 #1
Spørger måske dumt, men har det virket efter geninstallation af Windows.
Har du ændret på indstillingerne i UAC, eller er det sat til standard?
Avatar billede bas Forsker
29. august 2012 - 18:51 #2
Du har ret, det har noget med UAC at gøre. UAC var sat til standard
(trin 2 fra oven).

Jeg har nu kørt UAC i bund, sat Filehippo
til altid at blive kørt som administrator
http://www.it-artikler.dk/2010/08/03/kor-altid-program-som-administrator/

og derefter genstartet PC'en. Det ser ud til at
virke nu.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2012 - 19:30 #3
Ja i Wista og Win 7 er det vigtigt at huske dette. I Xp som jeg sidder ved betyder det ikke noget.
Avatar billede bas Forsker
29. august 2012 - 21:04 #4
Ja, det er nok både godt og skidt med UAC'en, men så længe man kan kringle den er det vel ok.

Jeg har også en HP 635 med Windows 7, 64 bit, og her har jeg ikke gjort noget for at få Filehippo til at åbne automatisk. Der virker det bare. Jeg ved ikke, om der i den præinstallerede Windows 7 på denne PC kan ligge nogle overordnede administratorrettigheder der gør, at det umiddelbart virker. Det er måske også lige meget, så længe det virker ;-)

220661, vil du have points?
Så lukker jeg.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2012 - 08:18 #5
jo tak.