Avatar billede clavo Nybegynder
09. august 2001 - 15:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sub Select

Jeg har en telefonidatabase, hvor hvert telefonnummer har en installationsadresse og en faktureringsadresse. I telefonnummer tabellen er disse angivet med et id, som linker til den samme adresse tabel. Hvorledes får jeg begge adresse ud?
Jeg havde forstillet mig en sub select as, men jeg er ret ny indenfor sql, og har derfor ikke helt tjek på syntaksen.

***
SELECT Adresse
FROM tblAdresser INNER JOIN tblTelenummer ON tblAdresser.AdresseID = tblTelenummer.L_InstallationsAdr
***

Jacob
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. august 2001 - 15:30 #1
Prøv at kig her :

  http://www.eksperten.dk/spm/96301

Avatar billede mukke Nybegynder
09. august 2001 - 15:32 #2
Dit eget eksempel ser rigtig nok ud - hvis i vil have begge skal du bare udvide den på samme måde:

SELECT Adr1.Adresse as instAddr, Adr2.Adresse as faktAddr
FROM (tblAdresser Adr1 INNER JOIN tblTelenummer ON Adr1.AdresseID = tblTelenummer.L_InstallationsAdr) INNER JOIN tblAdresser Adr2 ON Adr2.AdresseID = tblTelenummer.L_FakturereingsAdr

Og btw - det er ikke en subselect men en almindelig (inner) join. :)
Avatar billede mukke Nybegynder
09. august 2001 - 15:34 #3
hehe... hvad jeg sagde er faktisk også hvad der står der... så må der jo være noget om det :)
Avatar billede clavo Nybegynder
09. august 2001 - 15:40 #4
Hrm, det var åbenbart ikke så kompliceret, som jeg ville gøre det til.
Tak for det!