Avatar billede LasseSkaarup Nybegynder
28. august 2012 - 09:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af D Link DIR 655

Hejsa, jeg er lige flyttet ind i en ny lejlighed og skal have sat mit internet op.

Jeg har derfor købt en router, har sat den til internet udgangen i væggen, sat et ethernet kabel til min computer. Men når jeg forsøger at åbne min browser kommer der en side frem fra D-Link hvor der står: Oops the page you requested...

Har derefter prøvet at opsætte routeren igen men den melder tilbage at routeren ikke er tilsluttet korrekt.

Nogen der har samme router der evt. kan hjælpe. Bare spørg hvis der er mere I skal vide.
Avatar billede hera Nybegynder
28. august 2012 - 12:05 #1
Hej hvis du ikke har rørt noget i routeren så prøv dette.
Sluk det hele - modem - router og pc.
Lad det cære slukket i ca. 30 sek. Her efter tænder du modemet og ser at der er lys i alle lamper. Dernæst tænder du routeren og når der er lys i Internet og netværkslampen kan du tænde for din pc.
Avatar billede LasseSkaarup Nybegynder
28. august 2012 - 12:17 #2
Jeg har ikke noget modem. Skal jeg bruge det? Mit kollegie bruger Netic. Mit net fungerer hvis jeg kører med lan kabel direkte fra væggen. Men hvis jeg prøver at gå trådløst virker det ikke.
Avatar billede hera Nybegynder
28. august 2012 - 12:32 #3
Hvis du kan få forbindelse via netkabel og til din pc kan det være din Internet udbyder skal vide du sætter en router bag der adgangsvej. - så hvis din router er tændt prøv at kontakte din udbyder og lad dem sætte MAC adressen på din router ind hos dem
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. september 2012 - 19:23 #4
start med at nulstille din router til fabriksindstillinger ved at benytte den lille reset knap bag på enheden.
routeren skal være tændt og reset knappen skal holdes inde ind til status lysne i fronten slukker, slip da reset knappen og lad routeren gendanne.

prøv at tilslutte et netværkskabel fra WAN porten i routeren til vægstikket og se om du kan forbinde.

kan dette lade sig gøre kan du fortsætte med opsætningen af routeren (ændre standard password, netværksnavn, krypteringsnøgle mm) :)

mvh
Glenn