Avatar billede primdal Nybegynder
27. august 2012 - 21:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tegnset problemer (utf8)

Efter at jeg har lavet en curl på en side, så ser å sådan her ud: Ã¥ når jeg så prøver at lave en utf8?decode på den, så ser den sådan her ud ¥

Nu kunne jeg jo bare gå ind og lave en str_replace, men det kan da ikke passe at jeg ikke kan få det til at virke ?

I min Curl har jeg sat:

curl_setopt($ch, CURLOPT_ENCODING, 'UTF-8');
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2012 - 21:32 #1
<ole>

Mon ikke, du bruger utf8_encode en gang for meget? Tegnene ligner UTF-8 encoded tekst, der er forsøgt 'konverteret' til UTF-8.

Prøv f.eks. at skrive dette i et alm. UTF-8 encoded dokument til sammenligning:

$s = utf8_encode('Øl, ål og røreæg');
echo utf8_encode($s);

/mvh
</bole>
Avatar billede primdal Nybegynder
27. august 2012 - 22:05 #2
Tak det var med til at løse det. Det vat en dum fejl i noget meta opsætning.
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2012 - 22:26 #3
Selvtak. Jeg samler ikke point, så du lægger bare selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede primdal Nybegynder
27. august 2012 - 23:18 #4
svar