Avatar billede NicoX Nybegynder
27. august 2012 - 14:13 Der er 1 kommentar

Bluetooth Device Scanning for EventGhost - Hjælp til Python Script!

Jeg er helt grøn hvad angår Python, så søger lidt hjælp til ændring af script.

!DET HELE BRUGES I SAMMENHÆNG MED EventGhost!

Dette script køre i loop hver 30 sek. MEN jeg ønsker at kunne starte og stoppe via en handling. (og ingen Loop)

Fx. Numpad1 = start BT Scan og Numpad2 = stop BT Scan, dog via EventGhost.

Og så ønsker jeg at den kan vise BT Name for de enheder den finder.

Link til kilde:
http://www.eventghost.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=1264

Link til script (BT.zip fil): http://www.eventghost.org/forum/download/file.php?id=508&sid=c2d30c5a220f5c147d74e2878e0e4906

Script Kode:

# This file is part of EventGhost.
# Copyright (C) 2005 Lars-Peter Voss <bitmonster@eventghost.org>
#
# EventGhost is free software; you can redistribute it and/or modify
# it under the terms of the GNU General Public License as published by
# the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
# (at your option) any later version.
#
# EventGhost is distributed in the hope that it will be useful,
# but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
# MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
# GNU General Public License for more details.
#
# You should have received a copy of the GNU General Public License
# along with EventGhost; if not, write to the Free Software
# Foundation, Inc., 51 Franklin St, Fifth Floor, Boston, MA  02110-1301  USA
#
# $LastChangedDate: 2007-12-22 14:02:56 +0100 (Sa, 22 Dez 2007) $
# $LastChangedRevision: 343 $
# $LastChangedBy: bitmonster $

import eg

eg.RegisterPlugin(
    name = "egBluetooth",
    author = "kingtd",
    version = "1.0." + "$LastChangedRevision: 343 $".split()[1],
    kind = "remote",
    description = "Bluetooth tester",
    help = """
        Placeholder
    """,
    icon = (
        "iVBORw0KGgoAAAANSUhEUgAAABAAAAAQCAYAAAAf8/9hAAAABmJLR0QA/wD/AP+gvaeT"
        "AAAACXBIWXMAAAsTAAALEwEAmpwYAAAAB3RJTUUH1QQIDBMjdIFglwAAADV0RVh0Q29t"
        "bWVudAAoYykgMjAwNCBKYWt1YiBTdGVpbmVyCgpDcmVhdGVkIHdpdGggVGhlIEdJTVCQ"
        "2YtvAAABfklEQVQ4y6WSv0sCYRjHP2+IGlI0GOeN4WQJQnd/gENbRHtTji2NIkhTROLa"
        "EATh0hpE0OTmKNzgQUpDFEhdmosNVw3d2yB3+HYXRX3h5Xnf7/v8fh7BL1CrHywASSAN"
        "uMAAeK2Uq56IUFwFtoAH4BG4AZ6BJ+AF+KiUq55vE/sS7Ai4Ag6Bh0q5+vZTdqJWP1gD"
        "mj/oWYARwe/EgObG+qZMpxcFgBACKSVCKNUZ/t80ThsnxzEATcuIfr//bXjbtslmlxQu"
        "lZpTe2DbtqKgaRqDwUDhEokG7+8lEokGsKs6KBQKOI6Drus4jkMmk0FKGbxvb+/IZkt4"
        "nsR93WZ+kgAzvoNpY13XGY/HigSIx5Mkk7Pc390TGuO0cZQE6PV6of4EDjqdDgDD4TBS"
        "AuRyOSzLYnllOeCCEkzTxHVdTNNUDkA+n8d13ck8DYPudTecQavVUuQ02u32ZJssK7qE"
        "0WhEsVhESomUEiB09zwvWDKf9x3sX1ye7/E3nPFffAJVOqjtMbQazAAAAABJRU5ErkJg"
        "gg=="
    ),
)

import os
import threading
import bluetooth

class ThreadLooper (threading.Thread):

    def __init__ (self, sleep_interval, function, args=[], kwargs={}):
        threading.Thread.__init__(self)
            self.sleep_interval = sleep_interval
            self.function = function
            self.args = args
            self.kwargs = kwargs
            self.finished = threading.Event()
        print "Init BT"

    def stop (self):
            self.finished.set()
            self.join()

    def run (self):

        print "Starting up BT loop"
            while not self.finished.isSet():
                self.finished.wait(self.sleep_interval)
                self.function(*self.args, **self.kwargs)

class egBluetooth(eg.PluginClass):

# Her viser den de BT enheder som er synlige, men kun BT MAC for hver enhed den finder, jeg vil have den også viser navnet på enheden sammen med BT MAC.
        def inquiry(self,mode):
        print "Querying Sony Ericsson"
        nearby_devices = bluetooth.discover_devices(flush_cache=True, lookup_names=False)
#        print "found %d devices" % len(nearby_devices)
        for addr in nearby_devices:
            print "%s" % (addr)

#  NOTE: THIS IS WHERE YOU HARDCODE THE DEVICE ID YOU'RE LOOKING FOR
#  This is a very sloppy way to do things, but this plug-in is a work
#  in progress and unfinished.
        server_addr = "00:00:00:00:00:00"

        services = bluetooth.find_service(address=server_addr)

        if len(services) > 0:
            self.TriggerEvent("Device Present",server_addr)
#            print "found %d services on %s" % (len(services),server_addr)
#            print
        else:
            self.TriggerEvent("Device Not Present",server_addr)

#        for svc in services:
#            print "Service Name: %s"    % svc["name"]
#            print "    Host:        %s" % svc["host"]
#            print "    Description: %s" % svc["description"]
#            print "    Provided By: %s" % svc["provider"]
#            print "    Protocol:    %s" % svc["protocol"]
#            print "    channel/PSM: %s" % svc["port"]
#            print "    svc classes: %s "% svc["service-classes"]
#            print "    profiles:    %s "% svc["profiles"]
#            print "    service id:  %s "% svc["service-id"]
#            print

    def __start__(self, *args):
            self.abort = False
            self.running = True
        btfind=ThreadLooper(10, self.inquiry, (self,))
        btfind.start()

    def __stop__(self):
        btfind.stop()
        print "Stopping Inquiry Timer"
Avatar billede NicoX Nybegynder
27. august 2012 - 14:15 #1
Den loop'er hver 10. sek. og ikke hvert 30. sek. som jeg fik sagt.