Avatar billede bdef Novice
27. august 2012 - 10:59 Der er 1 løsning

RAID1 eller andre muligheder

Jeg har på min lille hjemmeservere med en 2TB disk (aktiv disk) til diverse data, som jeg gerne vil passe på. Nu har jeg bestilt en 2TB disk mere til backup (backup disk). Jeg har tænkt på flere ting:

1) Hver nat kopieres ændrede filer fra 'aktiv disk' til 'backup disk'. f.x. med robocopy eller backup9, sammen med task

2) Købe en billig RAID controler til de 2 stk 2TB diske.
* Hvis der er data på den ene disk og den anden er tom, kan en billig RAID controler selv finde ud af det ved opstart?
* Når RAID1 er oppe og den ene disk dør, kan man så arbejde uhindret videre på den anden eller skal den døde disk erstattes og RAID1 genopbygges?

3) Kan windows 2008r2 lave noget RAID1 noget, gennem software?
* Samme bekymring som oven over. Hvis den ene disk dør, virker den anden så stadig væk eller ... ?

4) Andre bud?

Min teori er at hvis jeg skulle værer uheldig at den ene disk står af, så gør det anden det næppe samtidig og dermed der mine filer stadig sikrede. Det der tiltaler mig ved løsning 1 er at alle diske virker som enkeltstående.
Avatar billede bdef Novice
30. august 2012 - 07:40 #1
Ikke meget feedback, så jeg lukker og slukker