Avatar billede zyfer Nybegynder
27. august 2012 - 08:16 Der er 1 kommentar

Omskrivning MS-Access --> MS-sql

Hej alle..

Er der nogen der kan omskrive dette. Det fungere i Access men nu skal jeg bruge det i en .net app. Og jeg kan ik få det til og funke :-)

-------------------------------------------

SELECT Format(b.PanelDate, [dd/mm-yyyy]) AS dato,
      Format(sum(e.PanelDate - b.PanelDate), [hh:mm:ss]) AS Total,
      IIf([Total] > [08:00:00], format(DATEADD([hh], - 8, [Total]), [hh:mm:ss]), [Total] = NULL) AS Overtid,
      IIf(Weekday([dato], 2) = 6 OR Weekday([dato], 2) = 7, [Total], NULL) AS Weekend

FROM          Eventlog AS b, Eventlog AS e

WHERE        (((e.Paneldate) =
                            (SELECT        min(Paneldate)
                              FROM          Eventlog
                              WHERE        ID1Data = 'Læser 2 (6) T-Reg Gået' OR
                                                    ID1Data = 'Læser 2 Tinghøj T-Reg Gået' OR
                                                    ID1Data = 'Læser 2 Haugaard T-Reg Gået' AND
                                                    PanelDate > b.PanelDate)) AND
                                                    ((b.ID1Data) = 'Læser 1 (5) T-Reg Kommet' OR
                                                    (b.ID1Data) = 'Læser 1 Tinghøj T-Reg Kommet' OR
                                                  (b.ID1Data) = 'Læser 1 Haugaard  T-Reg Kommet'))
Avatar billede anri Novice
30. juli 2013 - 09:56 #1
Den er nok lidt besværlig når man ikke kan nørkle med det, men jeg har følgende kommentarer:
IIF skal være CASE:
CASE WHEN [Total] > [08:00:00] THEN DATEADD(h, - 8, [Total]) ELSE [Total] END

Formattering af datoer i hht.:
http://anubhavg.wordpress.com/2009/06/11/how-to-format-datetime-date-in-sql-server-2005/

Om det er en "weekday" finder du med Datepart;
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms174420.aspx