Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 14:41 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB2686509)

Hej

Jeg sidder og opdatere en lidt ældre pc med Windows XP (32bit) på, men der er en Windows opdatering der bliver ved med at spøge og det er ovenstående, så står i overskriften. Lige godt hvad jeg gør, så vil den lade sig installere, hver gang jeg prøver, så kommer den frem til det resultat, når den er færdig med at installere, "følgere blev ikke installeret Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB2686509)" . Jeg har også prøvet at hentet den manualt, men den nægter bare at lade sig installere. Hvad kan man gøre, for at den ikke hele tiden dukker op. Der er det gule skjold ned i højre side af skærmen der dukker op, hver gang man starter maskinen op.

På forhånd tak !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2012 - 14:49 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2012 - 14:59 #3
Vil mene #2 er den rette vej. Jeg brugte dog et script til at få det ordnet:
http://www.vivus.net/dl/
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2012 - 15:06 #4
Gjorde følgende:
Hentede zip filen og pakkede den ud på skrivebordet.
Kørte scriptet som administrator.
installerede opdateringen (KB2686509)
trykkede på en tilfældig taste da scripet skrev dette
genstartede pc
Opdateringen installeret uden fejl
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 18:48 #5
læg et svar som tak for hjælpen, så lykkes det endelig, at få bugt med den opdatering. Hvorfor har den drillet lige netop den ?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2012 - 18:55 #6
Det er disse to registreringsdatabase filer der skulle have lavet balladen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layouts
Skal vi begge lægge svar?
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 19:07 #7
ja, det må i gerne...
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2012 - 19:11 #8
svar
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 19:12 #9
ikke få at ligge en dæmper på, men den opdatering dukkede lige op igen og nægtede at lade sig installere igen...
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2012 - 19:27 #10
Kan du åbne computeren og derefter arbejde normalt med den trods afvarslen?
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 19:37 #11
ja, det er ikke en advarelse jeg får, det er bare det gule skjold nede i højre side der kommer frem og fortæller der er en opdatering !
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2012 - 20:35 #12
#11.

Hvis alt ellers virker fint, vil jeg mene, du sagtens kan klare dig uden den opdatering :-)

Min egen XP er fuldt opdateret, og det betyder, jeg ikke kan give dig en trin for trin metode til at gøre det, jeg i dit sted ville prøve.

Hvis du åbner Windows opdatering (f.eks. gennem "Start" > "Hjælp og support" > "Hold din computer opdateret ... > Brugerdefineret > "Gennemse og installer ...."  vil du på et tidspunkt i processen få mulighed for at klikke på enhver opdatering og vælge at udelade den. Du kan også i samme trin få mulighed for at instruere Windows om i fremtiden at ignorere denne opdatering (f.eks. KB2686509).

Hvis intet andet virker, og du meget gerne vil slippe for "det guke skjold", kan det måske være løsningen?
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 21:05 #13
den mulighed kunne man også vælge ved, ned ved det gul skjold, at slå den opdatering fra, så det gjorde jeg.
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2012 - 22:06 #14
Så hvis du er tilfreds, laver jeg også et svar her.

Hvis ikke, så ignorer det :-)
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2012 - 22:07 #15
Arghhhh, det var det så altså ikke.