Avatar billede joncbc Nybegynder
24. august 2012 - 20:25 Der er 5 kommentarer

Unikt billede valg ud fra kombination af dropdowns.

Jeg har søgt højt og lavt, men har ikke kunne finde et svar på dette problem.

Jeg leder efter et script der kan vise et bestemt billede alt efter hvad man vælger i en dropdown menu, MEN det jeg skal bruge er en kombination af flere dropdowns.

Jeg har 5-6 dropdowns der skal kombineres og alt efter hvordan de er sat skal den vise et billede ud fra den kombination.

F.eks kan man vælge "Cirkel, trekant og firkant" i den første og vælge "rød, gul og grøn" i den anden.
Hvis man så vælger "cirkel" og "gul" kommer der et færdigt billede med en cirkel på en gul baggrund. Det er vigtigt at billederne ikke bare bliver lagt oveni hinanden men at der bliver hentet et unikt billede for hver kombination.
Avatar billede tjens Nybegynder
25. august 2012 - 22:31 #1
Demo: http://tjens.dk/eksperten/967928/Test01.html

Du skal så bare ændre fra .value til .src, når du ændrer billede på et image-tag i stedet for input-tagget i demoen:

function setImageName() {
    var selects = document.getElementById("DDinputs").getElementsByTagName("select");
    var name = "";
    for (var i = 0; i < selects.length ; i++) {
        name += selects[i].options[selects[i].selectedIndex].value;
    }
    document.getElementById("imageTagId").src = name + ".jpg";
}

Avatar billede joncbc Nybegynder
28. august 2012 - 22:06 #2
Super fedt. Lige hvad jeg havde brug for.

Giver du et svar?
Avatar billede tjens Nybegynder
29. august 2012 - 10:49 #3
OK
Avatar billede badazz Novice
13. september 2012 - 17:30 #4
nu sidder jeg og leger lidt med denne her.. men hvordan får jeg den til at vise billedet? går ud fra at jeg skal have:

Billedenavn:
<input id="imageName" type="text" value="..." readonly>

udskifter med et img tag, eller hvordan, kan ikke rigtigt få det til at virke ?
Avatar billede tjens Nybegynder
13. september 2012 - 22:38 #5
Demo: http://tjens.dk/eksperten/967928/Test02.html

Virker kun med Hund, da jeg ikke har skaffet billeder til de andre.