Avatar billede EveryMA Mester
24. august 2012 - 16:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside via. mobilen

Hej,
Jeg har en hjemmeside hvor der hver dag bliver bragt en masse nyheder. Hvis man går ind på siden via sin telefon (iPhone m.v.) så tager det lang tid om at loade, da designet er stort og grafisk.
Derfor har jeg lavet et script som sender personer videre hvis skærmopløsningen er mindre end 700*700.

Den side man så ser er ren og skær html blandet med 1 udtræk fra databasen, så nyhederne bliver vist og kan læses. Der er kun 1 billede på siden, men alligevel kan det tage tid om at loade.

Nogen der har erfaringer med den slags?
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2012 - 16:43 #1
jeg tror du må komme med et link, gerne til begge versioner.
Avatar billede EveryMA Mester
24. august 2012 - 16:47 #2
Desværre - det er der ikke mulighed for.
Jeg føler ikke rigtig jeg kan forklare det bedre. Det eneste du vel har brug for er at teste det, men i princippet er mit spørgsmål bare om der er nogle tricks når man skal lave en side som skal vises på mobilen... ikke en app, men blot en almindelig side
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2012 - 17:04 #3
Minimalisme og korrekte placeringer må være kodeordet - sørg for at viderestille så hurtigt som muligt og sørg for ikke at sende tunge filer (billeder, javascript osv medmindre de er optimeret til mobil) med til klienten.
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2012 - 17:56 #4
<ole>

Der er en del ting, som opfører sig forskellig i en alm. browsere og i en mobil ditto. F.eks. kan du under Android ikke lave elementer (f.eks. et DIV), hvor du med overflow selv styrer scroll.

Det allerbedste trick: Øv dig på at skrive sider til mobile enheder. Det vil næppe tage dig mere end et halvt årstid at lære - og så kan du skrive gode, brugbare sider  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede EveryMA Mester
24. august 2012 - 18:04 #5
Olebole -
Ja, det er meget let at sige 'øv dig' :)

Hej. Der er noget galt med min bilmotor, kan du hjælpe?
- Ja, øv dig på at lave den.

Billig svar, Olebole :)

Jeg har godt læst at de opfører sig lidt forskelligt og der er forbehold, men udfra alt hvad jeg har læst kan jeg ikke forstå hvorfor siden reagerer langsomt, til trods for at det er så simpelt som det overhovedet kan blive. Altså det er 1 billede, 15 'overskrifter'-udtræk fra en datase. Det er alt. Også en farvet baggrund.
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2012 - 18:20 #6
Jeg har aldrig lært at reparere en bil, og jeg har aldrig øvet mig i det. Hvis jeg derfor havde stillet dig spørgsmålet "Hej. Der er noget galt med min bilmotor, kan du hjælpe?" - og dermed ment, at du lige skulle lære mig at reparere den - måtte du såmænd gerne have udskiftet kommentaren "Billig svar" med "Dumt spørgsmål"  *o)

Det er grænseløst naivt at forestille sig, man bare kan kaste sig ud i noget, man ikke har lært eller øvet sig på - og så forvente, man får lavet noget godt/velfungerende.

Forestillingen om, at vi kan forklare dig, hvorfor en kode, som du ikke kan/ønsker at vise, ikke fungerer som ventet, synes også at være mere end naiv. Vi er jo ikke clairvoyante  =)
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2012 - 18:27 #7
Hvis du ikke kan/vil sende et link så lav en kopi af siden, ændre indhold, læg den op på et andet domain (og sørg for at problemet er det samme her) og lad os så kigge på det - ellers er det umuligt at give nærmere forklaring.
Avatar billede EveryMA Mester
24. august 2012 - 18:36 #8
"man bare kan kaste sig ud i noget, man ikke har lært eller øvet sig på - og så forvente, man får lavet noget godt/velfungerende."

Hvornår har jeg sagt, at jeg INTET kender til det, eller ikke har lært/øvet mig?
Det har jeg på intet tidspunkt sagt.

Meget usympatisk kommentar, vil jeg sige...
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2012 - 18:43 #9
#8: Ja, det kan jeg se, du brænder for at sige  :D

Det har du på intet tidspunkt skrevet - men du har heller ikke skrevet noget, der peger i retning af, at du har øvet dig ret mange timer. Tværtimod  =)
Avatar billede EveryMA Mester
24. august 2012 - 22:04 #10
Hvad mener du med, at jeg ikke har øvet mig...?

Hele molevitten er oppe og køre og fungerer præcist som det skal, udover at siden loader langsomt - det er dér mit problem er. Jeg har læst om det, men har ikke kunnet finde svar hvorfor jeg er endt herinde :)

Jeg synes du har været lige lovlig hurtig til at kigge ned på mig...
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2012 - 22:17 #11
Det er bare svært at forestille sig, at en person, der kender til webkode, kan få den tanke, at andre kan fortælle, hvorfor en ukendt kode afvikler langsomt. Det burde være en indlysende umulighed  =)

For nu at blive i din egen terminologi: "Der er noget galt med min bil. Hvorfor vil den ikke køre hurtigere?" ... det kan selvsagt ingen svare på
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
19. oktober 2012 - 21:50 #12
Et bud kan jo være din vidrestilling.. Det kan jo være den loader hele den første side før den sender videre. også er den jo tung.
Avatar billede EveryMA Mester
06. december 2014 - 21:13 #13
Olebole smid gerne svar.

Min redirect var lagt som noget af det første på siden, så den loadede ikke siden før den sendte videre. Til gengæld har jeg lavet en original mobil-platform, som loader normalt og kører optimalt. :-)
Avatar billede EveryMA Mester
18. oktober 2015 - 16:47 #14
lukker.