Avatar billede thadoews Nybegynder
24. august 2012 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slå to partitioner sammen

Hej eksperter!

Jeg har prøvet at slå 1½ partition sammen dog uden held. 2GB fra den ene partition vil IKKE slås sammen med nogen af de andre udover sin tidligere partition! Hvordan kan jeg slå de 2 GB sammen med nogen af de andre partitioner?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2012 - 12:03 #1
Den partion du vil tilføre skal være til højre for den du vil forøge og så skal den være ualokeret!
Avatar billede thadoews Nybegynder
24. august 2012 - 12:14 #2
Den skal jeg lige have detaljeret med at den skal være til højre?

Hvordan ser jeg at den er ualokeret?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2012 - 12:16 #3
hvis din master og de 2gb er primære, og de andre er i en udvidet partition, så kan det være bøvlet at flytte.
Gparted er dog genial til det - det kan let grafisk vise, hvordan disken er delt op, og ud kan så trække grænserne, så du udvider dels den udvidede partition, og dels en af partitionerne i denne, så de 2gb ryger derind.
Hvis de 2gb ligger til venstre for den primære partition, så skal hele den primære flyttes de 2gb, og det tager en rum tid.
http://gparted.sourceforge.net/download.php
hent og brænd Download latest gparted-live-0.13.1-2.iso og boot på den (det er linux, men lige ud ad landevejen i brug)
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2012 - 12:31 #4
Avatar billede thadoews Nybegynder
24. august 2012 - 12:42 #5
Jeg takker for dit svar Claes57, men inden jeg nåede at få filen hentet ned, så kom poko1 med et billede.

Jeg har prøvet at gøre det før, som poko1 vil have mig til, men ufatteligt nok, så virkede det den her gang!

Jeg takker mange gange for jeres deltagelse :) poko1, smid et svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. august 2012 - 14:12 #6
Ok