Avatar billede DonTorro Nybegynder
23. august 2012 - 14:33 Der er 12 kommentarer

Sæt Metatags i slutningen af koden

Hvordan sætter jeg metatags i slutningen af min kode? Så den opdaterer headeren når hele siden er loaded agtigt.

:) På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2012 - 14:40 #1
Enten forstår jeg ikke spørgsmålet som du har tænkt det, ellers vil du gå imod alle W3C standarder der findes :)

Hvorfor vil du opdatere siden når siden er loaded?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
23. august 2012 - 14:41 #2
meta tag skal jo være i head tagget og ikke i slutningen af koden.

Men i javascript kan du bruger window.addEventListner("load" funktionsnavn, false);

Så når siden er indlæst så kaldes funktionsnavn() funktionen hvor du så kan gøre hvad du vil.

Tror det må være noget med appendChild :
document.getElementById("id").appendChild(noget);
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2012 - 14:45 #3
<ole>

Samme spørgsmål som #1: Hvad er formålet?

/mvh
</bole>
Avatar billede DonTorro Nybegynder
23. august 2012 - 15:55 #4
De skal være i <head> ja, men findes der en måde at opdatere fx title, i slutningen af html filen.

Så mine metatags stadig er i head-delen, men deres indhold først bliver bestemt i body'en.

Ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det..
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2012 - 16:05 #5
META elementer giver kun mening, inden BODY er indlæst, så du har intet ud af at ændre noget efter META'erne er indlæst.

Ja, du kan ændre TITLE tagget, men det har jo ikke noget med META tags at gøre  =)

Prøv at svare på det, vi er flere, der spørger om: Hvad er formålet?
Avatar billede DonTorro Nybegynder
23. august 2012 - 16:12 #6
Jamen så nøjes jeg med at opdatere title taget :) Nogen forslag til hvordan det gøres så?

Skal bruge det da jeg først kan hente min sides indhold efter <body>'start - så hvis title fx kan sættes med en variable ville det være perfekt.

$title = $row['title'];

:) Det skal så nok være noget javascript.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. august 2012 - 17:58 #7
prøv at google js update title
http://www.longtailvideo.com/support/forums/jw-player/javascript-interaction/418/update-the-browser-title-when-song-changes
http://bytes.com/topic/javascript/answers/92562-change-title

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8">
    <title>prøve</title>
    <style type="text/css">
    </style>
    <script type="text/javascript">
    function skifttitel(){
        document.title = "min mye title";
    }
    </script>
</head>
<body>
<a href="#" onclick="skifttitel()"> klik for af skifte titel </a>
</body>
</html>

den nye titel bør selvføgelig med som en parameter
Avatar billede olebole Juniormester
23. august 2012 - 18:42 #8
"Skal bruge det da jeg først kan hente min sides indhold efter <body>'start" >> Hvis formålet er at gemme indholdet for søgemaskinerne, har du fat i noget helt rigtigt  =)
Avatar billede DonTorro Nybegynder
23. august 2012 - 20:38 #9
Tak Ronols tager et kig på det senere i aften.

Som sagt er det ikke muligt at hente min title før efter body-taget :-) Prøver skam ikke at gemme noget.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
24. august 2012 - 09:02 #10
Mange tak Ronols, endte med at lave den som en onload på body, det er der vel ikke noget i vejen for? Er som sagt ikke en haj i javascript.

Smid svar :-)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. august 2012 - 15:34 #11
endte med at lave den som en onload på body, det er der vel ikke noget i vejen for?
det kan man også vælge at gører, personligt vil jeg gerne have mit body tag rent, så jeg ville i bunden af siden afvikle js

hvis du snakker med en jquery person ville de også vælge en rent body tag og så skrive det som
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
    document.title = 'blah';
    // $(document).attr("title", "New Title");
});
</script>

http://stackoverflow.com/questions/180103/jquery-how-to-change-title-of-document-during-ready
http://docs.jquery.com/Tutorials:Introducing_$%28document%29.ready%28%29
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2012 - 17:05 #12
"Som sagt er det ikke muligt at hente min title før efter body-taget :-) Prøver skam ikke at gemme noget." >> Nej, det havde jeg sandelig da heller ikke regnet med ... tværtimod  :D

Min pointe er bare, at hvis det er en side, som gerne skulle kunne findes via en søgemaskine, kan du næppe gøre noget værre. Google ser aldrig dit indhold og kan derfor ikke indeksere siden  =)