Avatar billede fommy Nybegynder
21. august 2012 - 12:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

iCalcreator facebook events

Det er lykkes mig at hive facebook events ud til iCalcreator http://kigkonsult.se/iCalcreator :

require_once 'iCalcreator.class.php';

              $v = new vcalendar(); // initiate new CALENDAR

              $v->setConfig("url", "http://www.facebook.com/ical/u.php?uid=xxxxxxx&key=xxxxxxxx");
              $v->parse();

              # get first vevent
              $comp = $v->getComponent("VEVENT");

              #print_r($comp);
              $summary_array = $comp->getProperty("summary", 1, TRUE);
              echo "<div class=\"post\"><h1 class=\"title\">", $summary_array["value"], "\n</h1>";

              $dtstart_array = $comp->getProperty("dtstart", 1, TRUE);
              $dtstart = $dtstart_array["value"];
              $startDate = "{$dtstart["year"]}-{$dtstart["month"]}-{$dtstart["day"]}";
              $startTime = "{$dtstart["hour"]}:{$dtstart["min"]}:{$dtstart["sec"]}";

              $dtend_array = $comp->getProperty("dtend", 1, TRUE);
              $dtend = $dtend_array["value"];
              $endDate = "{$dtend["year"]}-{$dtend["month"]}-{$dtend["day"]}";
              $endTime = "{$dtend["hour"]}:{$dtend["min"]}:{$dtend["sec"]}";

              echo "<div class=\"entry\">Start: ",  $startDate," kl. ",$startTime, "\n<br />";
              echo "Slut: ",  $endDate," kl. ",$endTime, "\n</div></div>";

Den lister kun en event, så jeg skal vel loope det igennem kunne jeg forestille mig, men jeg har ikke rodet med php i flere år, så jeg er møg rusten og har brug for hjælp :)
Kan du hjælpe med at få den til at liste alle events?
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2012 - 15:32 #1
<ole>

Det står uden tvivl i dokumentationen. Hvis du ikke selv gider at lede efter det, forstår jeg dig såmænd udmærket. Jeg gider heller ikke spilde tid kigkonsult.se - eller software fra dem. Når de ikke evner at skrive et brugbart site, må man formode, deres software er tilsvarende elendig

/mvh
</bole>
Avatar billede fommy Nybegynder
21. august 2012 - 15:37 #2
Jeg har såmænd kigget i dokumentationen, men synes bare ikke helt jeg kan finde noget om at trække data UD, kun når man skal oprette en .ics fil.

Jeg vil godt give dig ret i, at deres side er elendig, men det er det eneste jeg har fundet indtil videre der kan gøre det jeg vil.
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2012 - 15:41 #3
Jeg kan ikke engang vælge et emne i menuen. Den åbner et forkert sted, og det er ikke til at fange et emne i den  :o|

Facebook tilbyder et API, med hvilket du kan liste events. Emnet har været oppe flere gange her på E
Avatar billede fommy Nybegynder
21. august 2012 - 15:59 #4
Det havde jeg ikke engang tænkt over. Det er nok også en del nemmere end at fuske med den class..

Smid lige et svar, så giver jeg en kage :)
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2012 - 16:06 #5
Ellers tak, jeg forsøger at holde den slanke linje  :D

Jeg samler ikke point, så du lægger bare selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes - men tak for tilbudet  =)
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2012 - 16:12 #6
PS: Det, at brugeren leverer indholdet, er det, som for mange mennesker definerer det, man kalder 'Web 2.0'.

Et ligeså væsentligt karakteristikum er dog den applikationsagtige konstruktion af sitet. Derfor er der til alle Web 2.0 applikationer/sites/fora knyttet et eller flere API'er - som det ofte kan betale sig at checke ud  *o)
Avatar billede fommy Nybegynder
21. august 2012 - 21:07 #7
Jamen jeg siger mange tak for din tid og tip så :)
Jeg er i god gang med at lure på det der Open Graph.
Det kan vist alle de ting jeg skal bruge :)