Avatar billede ulrichtyndeskov Nybegynder
17. august 2012 - 20:12 Der er 8 kommentarer

Brug af vinduesrens på LED

Hej! jeg har en bærbar med en LED-antiglare skærm. I min uvidenhed er jeg kommet til at bruge vinduesrens til at gøre den ren, dog kun en enkelt gang. er dette noget skærmen kan tage skade af?

Håber I kan finde tid til at svare hurtigt.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2012 - 20:17 #1
det er helt ok - men du kan få fedtede fingre på skærmen ved berøring - så brug tastatur/mus til navigering.
Avatar billede ulrichtyndeskov Nybegynder
17. august 2012 - 20:27 #2
så det er altså ok :)?
jeg har bare hørt at det kan ødelægge antiglaren eller noget i den dur?
ulrich
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2012 - 20:32 #3
Man skal passe på. Jeg prøvede engang med noget universal rens og fik en skærm som jeg frygtede var lige til at smide ud. Men så købte jeg noget som hedder "one clean - Screen sleaner" og skærmen blev som ny.
Avatar billede ulrichtyndeskov Nybegynder
17. august 2012 - 20:33 #4
umiddelbart ser skærmen ud som før. farver er som de skal være osv. men det er jo svært at vurdere om der er sket en lille ændring. men skal da huske det der renseprodukt, tak!
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2012 - 20:51 #5
Ok. hvis skærmen ser ud som den skal, så tror jeg den holdt til behandlingen denne gang. Jeg ville ikke bekymre mig. Der findes billigere måder at rense på, og One clean er vist billigt i Fona.
Noget andet vigtigt er kluden: http://www.youtube.com/watch?v=NsR3z1Jjt38
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
17. august 2012 - 22:50 #6
jeg mener også at på GAMLE computere var det fy fy...

men jeg gør det selv på min egen og der skulle ikke være noget i vejen for at gøre det på NYE maskiner
Avatar billede jensenjs Juniormester
17. august 2012 - 23:11 #7
Hvis du skal rense skærmen, så hold en blød klud over kogende van (damp), og brug ALDRIG en microfiber klud.
Tør forsigtigt skærmen af en gang hver anden uge eller hvis nødvendigt oftere.

Der er ingen grund til at bruge skrappere midler.

Vil du bruge andet så kan du bruge brillerens (uden alcohol eller andre kemikalier) brilleglas i dag laves blandt andet også af plastic (de er lettere) optikeren har rensemiddel til dem.
Avatar billede mizzah Nybegynder
17. august 2012 - 23:41 #8
Du må kun bruge en fnugfri klud. Du kan evt. læse mere i manualen til din skærm. Den tager nok ikke skade af at du har gjort det en enkelt gang.

Vh. Mikkel Nielsen