Avatar billede mjansen Seniormester
17. august 2012 - 13:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med install af brohter dcp-J125

Hej NG

Jeg har en kammeret som har problemer med sin printer.

Den er holdt op med at virke, han roder med den og kan ikke få det til at virke. Hvad han har gjort vides ikke.

Jeg har testet printeren på min windows xp og den virker.

Hans pc kører windows 7.

Jeg har afinstalleret printeren og kørt afinstallations program fra Brothers hjemmeside.

Genstartet pc'en kørt installationsprogrammet og tilsluttet printeren da den sagde til og den finder og installer printeren

Men den vil ikke printe, nogen gange skriver den modtager data men der sker ikke noget. Jeg kan se i køen at det kommer nogle blanke filer til udskrivning, fra system ??

Men ligger der en forkert driver på hans windows 7 og hvis hvordan får jeg den fjernet?

Udklip af vejledning fra Brohter:
"Hvis der er forsøgt installation af ikke-kompatibel software, som f.eks. Windows XP software på Windows 7, vil den eneste mulighed for afinstallation sandsynligvis kun være, at udføre en Windows Systemgendannelse. Vejledning til Systemgendannelse kan findes under Windows Hjælp [F1].

Der står trykt på installations-CD'en fra Brother, hvilke operativsystemer den er kompatibel med."

kan det være rigtigt?
Avatar billede mjansen Seniormester
17. august 2012 - 13:32 #1
Brother status Monitor siger offline

Brother Installationsdiagnose siger Installeret/ Forbundet

Scannerdelen virker... Så der er jo forbindelse...

Printerdriver problem...

Har også opdateret firmware via min xp pc...
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. august 2012 - 18:21 #2
Det her er taget fra en anden jeg har hjulpet med et MEGET ligende problem ... godt nok var det en Epson printer men udskift navne og links så er det samme sekvens han skal igennem.

FJERN PRINTER fra USBporten på din computer

højreklik din printer, fjern enhed
start commandoprompt i "elevated mode" (altså kør som admin)
skriv; "Net stop spooler" (vent)
skriv; "net start spooler" (vent)
tilbage til "printere og enheder", marker en tilfældig printer
bemærk i "topmenuen" har du nu "printerserver" klik denne
marker fanen "drivere"
klik "skift driverindstillinger" (Elevated)
marker "epson" og "fjern"
for 32bit = %systemroot%\system32\spool\drivers\W32X86\
for 64bit = %systemroot%\system32\spool\drivers\x64

på dette punkt bliver det lidt "tricky" fordi selve printerdriveren kan ligge "løst" eller i undermapper.

Det du skal gøre er, at højreklikke en blank kolonne på samme række som "navn, ændringsdato, type, størrelse"

i menuen klik; flere
herefter finder du "produktnavn" & "Produktversion".

nu skal du finde de filer som tilhører "Epson" og flytte dem ind i en ny mappe du opretter (temp/epson_cleanup). SLET IKKE FILER permanent.
De filer du skal lede efter (ihvertfald på Win7X64) starter med E_xxxxx og den sidste starter med EPxxxxx

nu stopper og starter du spool tjenesten igen (se ovenfor).

download driveren http://esupport.epson-europe.com/ (...)

kør installation og sæt IKKE USB til printer/computer førend installationen beder om det...
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. august 2012 - 18:22 #3
du kan se det oprindelige indlæg jer:
http://www.eksperten.dk/spm/967433#reply_7972800
Avatar billede mjansen Seniormester
23. august 2012 - 12:50 #4
kom med et svar så får du point, har ikke testet det da vi fik det til at virke.
Avatar billede juleulven Nybegynder
23. august 2012 - 21:49 #5
k