Avatar billede roundup Nybegynder
17. august 2012 - 10:09 Der er 1 kommentar

data udtræk af netbios name ved brug af bcp for SCCM Agent - Status Succeeded

Jeg vil gerne lave en batch fil der gør følgende:

Exportere data fra en tabel i min database.
Den skal eksporteres som en .csv fil eller lign.

Vi benytter SQL Server 2008 R2
Server Name: ORION-SCCM01
Site Database (KAC - ORION-SCCM01)

Jeg benytter pt. System Center Configuration Manager V 4.00
til at lave manuelle udtræk:

Jeg kører / Run
System Center Configuration Manager - Computer Management - Reporting - Reports - All advertisements for a specific package

SQL statement:

    SELECT    AdvertisementName,
    adv.Comment as C072,
    pkg.Name AS C062,
    ProgramName,
    adv.SourceSite,
    AdvertisementID
FROM v_Advertisement adv
INNER JOIN v_Package pkg ON adv.PackageID = pkg.PackageID
WHERE pkg.PackageID = @ID

Og videre under Provide a SQL statement:

SQL statement:
begin
if (@__filterwildcard = '')
  SELECT DISTINCT PackageID, Name AS C062 FROM v_Package order by Name
else
  SELECT DISTINCT PackageID, Name AS C062 FROM v_Package
  WHERE PackageID like @__filterwildcard
  order by Name
end

Under Specify a package ID. indsætter jeg ud for [Package Id] KAC0021F SCCM Agent og vælger Display

under Advertisement Name vælger jeg SCCM Agent Install og klikker på pilen (Open the target)
herefter vælger jeg under Status of Targeted Resources og klikker på pilen Succeeded (Open the target)

Nu får jeg en oversigt over de klienter der har fået installeret SCCM Agenten (hvor Program completed with success )

Under webinterfaset vises nu

Parameters:  Software Distribution Status Succeeded
Advertisement ID KAC20639

Netbios Name  User Domain    Installed Site Code  Client Type  Advertisement Id
  22678A    ORION        KAC            1        KAC20639
  032FFF    ORION        KAC            1        KAC20639
  BL87EE    ORION        KAC            1        KAC20639
  HAL568    ORION        KAC            1        KAC20639

Jeg ønsker at lave dette udtræk ved brug af BCP.exe som er cmd baseret via prompt.

bcp.exe
usage: bcp.exe {dbtable | query} {in | out | queryout | format} datafile
  [-m maxerrors]            [-f formatfile]          [-e errfile]
  [-F firstrow]            [-L lastrow]            [-b batchsize]
  [-n native type]          [-c character type]      [-w wide character type]
  [-N keep non-text native] [-V file format version] [-q quoted identifier]
  [-C code page specifier]  [-t field terminator]    [-r row terminator]
  [-i inputfile]            [-o outfile]            [-a packetsize]
  [-S server name]          [-U username]            [-P password]
  [-T trusted connection]  [-v version]            [-R regional enable]
  [-k keep null values]    [-E keep identity values]
  [-h "load hints"]        [-x generate xml format file]
  [-d database name]

Jeg ønsker at gøre dette automatisk altså få alle klienter (Netbios Navn) skrevet til en tekst fil,
hvis det kan lade sig gøre via en batch fil.

Kan dette lade sig gøre og hvordan!?
Avatar billede roundup Nybegynder
17. august 2012 - 11:09 #1
Jeg har oprettet et sql statement der gir mig netbios navnene:

select sys.Netbios_Name0
from v_ClientAdvertisementStatus stat
join v_R_System sys on stat.ResourceID=sys.ResourceID
where stat.LastState=13 and stat.AdvertisementID='KAC20639'

I MS SQL hedder databasen: SMS_KAC
Server navnet hvor MS SQL er installeret hedder

Server Name: ORION-SCCM01
Site Database (KAC - ORION-SCCM01)